اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول نظامی مصری: ۱۰۵۵ تونل در مرز با غزه را تخریب کردیم

فرمانده نیروهای گارد مرزی مصر اعلام کرد از ژانویه سال ۲۰۱۱ تاکنون 1055 تونل در مرز با غزه را تخریب کرده‌اند.

مسئول نظامی مصری: ۱۰۵۵ تونل در مرز با غزه را تخریب کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، سرلشگر «احمد ابراهیم» گفت که از ژانویه سال 2011 تا کنون 1055 فقره تونل در داخل شهر رفح در مرز با نوار غزه تخریب شده است که 794 مورد آن از ژانویه گذشته تا کنون تخریب شده است.

وی بر تجهیز نیروهای گارد مرزی به مدرن‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات برای تامین امنیت همه نقاط مرزی به طول 6 هزار کیلومتر از جمله دریانوری کانال سوئز و سینا تاکید کرد.

وی افزود: نیروهای گارد مرزی، همکاری با سازمان مهندسی نیروهای مسلح و اطلاعات جنگی برای اجرای طرح تامین امنیت کامل مرزهای زمینی شمال شرقی سینا به طول 13.3 کیلومتر و نوار ساحلی به طول 18 کیلومتر را آغاز کرده است که طی آن سیستم‌های مدرن برای شناسایی مکان‌های تونل و تخریب آنها با همکاری نیروهای مهندسی نظامی بکار گرفته می‌شود.

از زمان عزل مرسی ارتش مصر نیز به روند تخریب تونل‌ها واقع در مرز نوار غزه شدت بخشیده است و این در حالی است که نوار غزه از 7 سال پیش تحت محاصره از سوی رژیم صهیونیستی قرار داد و گذرگاه مرزی رفح نیز همچنان بسته است و مسئولان مصری تنها در برخی موارد و به صورت محدود آن را بازگشایی می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول