اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

وکیل اول باشگاه قضات مصر در گفت‌وگو با فارس:

قرار گرفتن باشگاه تحت نظارت دیوان محاسبات بر استقلال قوه قضائیه مصر تاثیر می‌گذارد

وکیل اول باشگاه قضات مصر با اشاره به اینکه باشگاه قضات مصر مخالف قرار گرفتن این باشگاه تحت نظارت دیوان محاسبات است، تاکید کرد این اقدام بر استقلال قوه قضائیه تاثیر می‌گذارد.

قرار گرفتن باشگاه تحت نظارت دیوان محاسبات بر استقلال قوه قضائیه مصر تاثیر می‌گذارد

«عبدالله فتحی»، وکیل اول باشگاه قضات مصر و معاون رئیس دادگاه تجدید نظر این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، تاکید کرد که مخالفت باشگاه قضات مصر با نظارت دیوان محاسبات بر این باشگاه به حفظ استقلال قوه قضاییه و جلوگیری از دخالت در امور آن مربوط می‌شود.

فتحی تاکید کرد که حوزه کاری دیوان محاسبات مصر دستگاه‌های حکومتی را که شامل می‌شود که از سوی دولت تامین مالی می‌شوند، چراکه جزو اموال عمومی به شمار می‌آیند و باید عملکرد آنها تحت نظر این دیوان باشد.

وی افزود: تامین نیازهای مالی و بودجه باشگاه قضات از راه‌های خصوصی صورت می‌گیرد و از سوی دولت نیست، از اینرو نظارت دیوان محاسبات بر باشگاه امری مردود است.

فتحی تاکید کرد: مجمع عمومی باشگاه قضات هرگونه نظارت دیوان محاسبات و آن در امور داخلی باشگاه را رد کرد.

وی با حمله به «هشام جنینه»، رئیس دیوان محاسبات مصر، درباره دلایلی که وی را به سخن گفتن درباره باشگاه قضات در این برهه زمانی و بررسی آنچه آن را پرونده‌های فساد در این باشگاه نامیده، واداشته، سوال کرد.

فتحی افزود: جنینه چرا یک سال پیش که «محمد مرسی»، رئیس جمهوری برکنار شده مصر، زمام امور را در دست داشت، چرا دست به چنین اقدامی نزد و چرا فعالیت‌های باشگاه و کشف موارد فساد در زمان حکومت رئیس جمهوری برکنار شده، مطرح نبود.

هشام جنینه، رئیس دیوان محاسبات مصر خواستار قرار گرفتن باشگاه قضات این کشور تحت کنترل این دیوان شده و اموال این باشگاه را جزو اموال عمومی دانسته بود که مخالفت قضات مصر با  این درخواست را به دنبال داشت.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول