اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته گردشگری و در شب فرهنگی همدان

صدای آوای فاخته روشن‌دلان همدانی در برج میلاد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از برگزاری شب فرهنگی این استان و استقبال چشم‌گیر مردم در برج میلاد تهران خبر داد.

صدای آوای فاخته روشن‌دلان همدانی در برج میلاد

علیرضا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: بر اساس هماهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور و مسئولان دست‌اندرکار نمایشگاه هفته گردشگری در برج میلاد، مراسم فرهنگی شب همدان در محوطه باز این مجموعه برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه دو ساعته که با استقبال بسیار چشم‌گیر مردم علاقه‌مند به فرهنگ و آداب و رسوم استان‌های مختلف کشورمان همراه بود، هنرمندان همدانی به اجرای برنامه پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: گروه موسیقی آوای فاخته که خوانندگان کر این گروه هشت تن از روشندلان همدانی هستند به سرپرستی رضا عباسی از آهنگسازان به نام استان در این برنامه حضور داشت و یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این شب فرهنگی در تهران بود.

به گفته وی؛ بازخوانی قطعات موسیقی قدیمی ایرانی باعث شد تا حاضران در این شب فرهنگی ارتباط بسیار جذاب و جالبی با این گروه گرفته و بارها و بارها مورد تشویق قرار گرفتند.

ایزدی در ادامه با اشاره به حضور اعضای انجمن ادبی همدانی‌های مقیم مرکز در این برنامه خاطرنشان کرد: حضور پیشکسوتان عرصه شعر و ادب اصیل همدانی ساکن در تهران در این برنامه و اجرای چند قطعه شعر به  گویش همدانی بر جذابیت این برنامه افزود.

وی ادامه داد: برگزاری یادبود و تجلیل مفتون همدانی معروف به سید میرآقا یکی از مفاخر برجسته همدان با حضور فرزند این شاعر دلسوخته همدانی یکی دیگر از برنامه‌های این شب فرهنگی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: به دعوت انجمن ادبی همدانی‌های مقیم مرکز مراسم یادبود مفتون همدانی در 25 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی اجرای خوب حمید ترابیان مجری جوان و خوش‌آتیه همدان در این برنامه را از نکات برجسته شب فرهنگی همدان ارزیابی کرد و گفت: برقراری ارتباط با مردم و اجرای واقعاً کم نقص یکی از مجریان همدانی باعث شد تا حاضران در این جشن تا آخرین لحظه حضور داشته و از برنامه‌ها استفاده کنند.

ایزدی با اشاره اهدای بلیت رایگان غار علیصدر و همچنین دهکده توریستی تفریحی گنج‌نامه به برندگان مسابقه حضور در این شب فرهنگی افزود: برای جذب بیشتر گردشگران و تشویق و دعوت برای سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تعدادی بلیت رایگان در قالب مسابقه به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

انتهای پیام/89020/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول