اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دماوند:

سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به آمریکا نمره قبولی گرفت

امام جمعه موقت دماوند گفت: سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به آمریکا نمره قبولی گرفت و باید از دولت‏مردان بیشتر حمایت کنیم.

سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به آمریکا نمره قبولی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حمید آقایی ظهر امروز در خطبه‏های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سخنرانی و مذاکره دکتر روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان با کشورهای مختلف حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بسیار خوب، منطقی و مقتدرانه بود.

وی با بیان اینکه این فرصت‏ها باید مغتنم شمرده شوند، ادامه داد: باید سخن و پیام کشور خود را از طریق یک تریبون جهانی به گوش دنیا می‏رساندیم که این کار به خوبی صورت گرفت.

امام جمعه موقت دماوند با بیان اینکه اصل کار بسیار ارزشمند است، گفت: در کل، هیئت سفر کرده به نیویورک در مجمع عمومی، دوره موفقی را داشتند و دیپلماسی موفقی را نشان دادند.

میدان دیپلماسی وسیع و لغزنده است

آقایی، میدان دیپلماسی را وسیع و لغزنده توصیف کرد که جای لغزش زیادی دارد و افزود: یک‏سری حاشیه‏ها در این دوره به وجود آمد که باعث شد متن کمرنگ‏تر شود و تحلیل‏های متفاوتی را رقم زد.

وی با اشاره به انتشار تحلیل‏های بسیار بدبینانه و مقابل آن تحلیل‏های بسیار خوشبینانه از این حاشیه‏ها در روزهای اخیر بیان داشت: افراط و تفریط چه در بدبینی و چه در خوش‏بینی خوب نیست و در همه حال همیشه باید تعادل حفظ شود.

امام جمعه موقت دماوند با بیان اینکه به طور طبیعی در زمینه مذاکره و گفت‏وگو با آمریکا دو جبهه وجود دارد، ادامه داد: در این امر، عده‏ای موافق هستند و عده‏ای مخالف و موافقان هم خود به دو گروه موافقان مطلق و موافقان مشروط تقسیم می‏شوند.

این مسئول گروه مخالفان مطلق را کسانی دانست که هرگونه گفت‏وگو و ارتباط با آمریکا را رد می‏کنند.

وی اضافه کرد: گروه موافقان مطلق هم کسانی هستند که می‏گویند باید هر چه سریع‏تر بدون شرط و شروط با آمریکا مذاکره کنیم.

آقایی با تأکید بر اینکه ما با این دو گروه کاری نداریم، تصریح کرد: در تأیید گروه موافقان مشروط می‏گوییم که مذاکره باید در شرایط برد- برد بوده و چند شرط داشته باشد.

آمریکا نباید در مذاکره پیش‏شرطی بگذارد

امام جمعه موقت دماوند تصریح کرد: آمریکا نباید در این مذاکره پیش‏شرطی بگذارد؛ دوم اینکه این مذاکره فقط در حد حرف زدن نباشد، بلکه باید خروجی مشخص و صریح داشته باشد و سوم اینکه، احترام متقابل باید حفظ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این دوره از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، دو شرط از شرایط گفته شده عملی شد، اذعان داشت: اول اینکه آمریکایی‏ها پیش‏شرطی نگذاشتند و اصلاً خودشان پیش‏ قدم شدند و دوم اینکه تاکنون همه چیز بر اساس احترام متقابل بوده و کسی بی‏احترامی نکرده است.

وی در خصوص شرط سوم و داشتن خروجی مشخص و صریح گفت: در این مذاکرات و گفت‏وگوها دو یا سه یا چند موضوع مطرح نیست، بلکه موضوع فقط و فقط انرژی است.

آقایی با بیان اینکه بحث درباره سوریه و فلسطین و... نیست، تأکید کرد: موضوع مذاکره، ارتباط با آمریکا و زدن سفارت‏خانه نیست، بلکه موضوع به رسمیت شناختن حق ما در فعالیت انرژی هسته‏ای و غنی‏سازی اورانیوم است.

انتهای پیام/2568/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول