اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از المپیاد ورزشی استان یزد

نتایج 4 رشته المپیاد ورزشی بانوان استان یزد اعلام شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین روز از المپیاد ورزشی بانوان نوجوان استان یزد گفت: در روز نخست این رقابت‌ها، ورزشکاران در چهار رشته ورزشی با یکدیگر رقابت کردند که قهرمانان این رشته‌ها مشخص شدند.

نتایج 4 رشته المپیاد ورزشی بانوان استان یزد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عباس دهقان، پیش از ظهر جمعه در حاشیه برگزاری المپیاد ورزشی بانوان نوجوان استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روز نخست مسابقات هندبال، سه دیدار برگزار شد که در این رقابت‌ها، تیم یزد با نتیجه 13 بر هشت از سد تیم صدوق گذشت و تیم میبد با نتیجه 19 بر شش  مغلوب تیم ابرکوه شد و تیم بافق نیز موفق شد با نتیجه 13 بر 14 تیم یزد را از مقابل خود بردارد.

وی با بیان اینکه تیم‌های میبد و ابرکوه نیز در این رقابت‌ها حاضر نشدند و تیم خاتم رقیبی برای بازی در این المپیاد نداشت و بر این اساس، تیم خاتم نتیجه پیروزی در مقابل این دو تیم را کسب کرد.

دهقان یادآور شد: در بخش هندبال بانوان تیم‌های بافق، یزد، ابرکوه، میبد و صدوق با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که برترین‌های این رقابت‌ها در روزهای آینده اعلام می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه تنیس روی میز بانوان نیز از رشته‌هایی بود امروز برندگان خود را شناخت، افزود: این رقابت‌ها با قهرمانی تنیس بازی از بافق به پایان رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: در مسابقات تنیس روی میز، 24 تنیسور به صورت تک حذفی با یکدیگر رقابت کردند که پس از انجام 23 بازی، مینا زعیمیان از بافق قهرمان شد.

وی ادامه داد: محدثه حاجی علیخانی از یزد نیز بر سکوی دوم ایستاد و رتبه سوم به طور مشترک به رضیه کارگران و عارفه سادات حسینی هر دو از بافق رسید.

دهقان همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات شنای این المپیاد در بخش بانوان نیز عنوان کرد: در این مسابقات، ورزشکارانی از شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، بافق، تفت،‌ مهریز و یزد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در دو گروه سنی، افزود: در رده سنی 11 تا 12 سال در ماده 100 متر کرال سینه، سمیرا مظفری، فاطمه تیموری و هدیه سادات مصطفوی به ترتیب اول تا سوم شدند و در ماده 50 متر قورباغه، نادره نظری، مهدی فلاح‌زاده و مریم زینلی مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

دهقان خاطرنشان کرد: عنوان‌های اول تا سوم ماده 50 متر پروانه نیز از آن سمیرا مظفری، فاطمه زارعیان و مهدیه فلاح‌زاده شد و در ماده کرال پشت، مهوش تسبیح‌زاده، ملینا مبشر و زهرا روح‌بخش اول تا سوم شدند.

وی افزود: در گروه سنی 13 تا 14 سال نیز در ماده‌های کرال سینه، قورباغه و پروانه، آتنا امیری فر، مهدیه سنجیده، الهام احمدی، پرستو فتحی، نگین محمدعلیزاده، عاطفه یوسفی، پرستو فتحی، آتنا امیری و آناهیتا خوشحال حائز رتبه شدند و در 100 متر کرال پشت نیز اکرم سادات صفوی مقدم، محدثه سادات حسینی و نگین محمدعلیزاده صاحب عنوان شدند.

دهقان با معرفی نفرات برتر رشته‌ها و بخش‌های مختلف شنای بانوان در المپیاد ورزشی تاکید کرد: در مجموع امتیازات تیمی و انفرادی، یزد بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان این دوره از مسابقات شد و تیم‌های بافق و اردکان نیز عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد همچنین با اشاره به رقابت‌های والیبال بانوان عنوان کرد: در این رشته ورزشی، سه تیم به مرحله نهایی مسابقات والیبال بانوان المپیاد ورزشی دارالعباده راه یافتند.

دهقان خاطرنشان کرد: در این رشته ورزشی، تیم‌هایی از ابرکوه، بافق، خاتم، صدوق، میبد، یزد، اردکان، تفت، بهاباد و مهریز با یکدیگر رقابت کردند که پس از پایان رقابت‌های گروهی، تیم‌های یزد، مهریز و بهاباد به دور نهایی این مسابقات راه یافتند که یزد در نخستین دیدار این مرحله، مهریز را شکست داد و تیم‌های یزد و بهاباد برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش فارس، نخستین المپیاد ورزشی بانوان دارالعباده در هشت رشته در روزهای 11 و 12 همچنین 18 و 19 مهرماه در شهرستان‌های مختلف استان یزد برگزار می‌شود.

آقایان نیز در دومین المپیاد ورزشی خود در روزهای 25 و 26 مهر و دوم و سوم آبان‌ماه در 13 رشته ورزشی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این مسابقات ویژه گروه سنی نوجوانان است و با هدف استعدادیابی و ارتقا سطح کیفی رقابت‌های ورزشی در استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول