اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اشتون: برای میانجیگری به مصر نیامده‌ام/ لزوم مشارکت تمامی طرف‌ها در فرآیند سیاسی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر به مصر ضمن اعلام اینکه مصر و اتحادیه اروپا شرکای قدرتمندی هستند، از انتقال قدرت در مصر حمایت کرد.

اشتون: برای میانجیگری به مصر نیامده‌ام/ لزوم مشارکت تمامی طرف‌ها در فرآیند سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «دیلی نیوز»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه اروپا و مصر شرکای مهم و قدرتمندی هستند، بر حمایت اتحادیه اروپا از مصر در دوران انتقال قدرت تاکید کرد.

اشتون که در پایان سفر 2روزه به مصر و دیدار با شماری از مقامات مصری سخن می گفت، افزود: « مهم است که همه بدانند، من اینجا نیامدم تا مداخله یا میانجی گری کنم.»

اشتون همچنین گفت که به گفت وگو درباره شرایط سیاسی و اقتصادی مصر بسیار علاقمند بود و آرزوی دموکراسی (خواهی) در مصر همچنان شبیه انقلاب 25 ژانویه است.

وی ضمن تاکید بر اینکه آینده مصر به مردم این کشور تعلق دارد گفت: « من صدای مردم را می شنوم که اهمیت فراگیر بودن (این موضوع) را می دانند.»

اشتون تاکید کرد که ضروری است که تمامی طرف ها در مصر این احساس را داشته باشند که می توانند در فرایند سیاسی کشور شرکت کنند.

«عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر و «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر از جمله افرادی بودند که اشتون در این سفر با آنها دیدار کرد.

انتهاییام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول