اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت حیدریه:

ایمان، ترک گناه و ترس از خدا مهم‌ترین عوامل ایجاد امنیت و اقتدار است

امام جمعه موقت تربت حیدریه گفت: ایمان به خدا، ترک گناه و ترس از خدا مهم‌ترین عوامل ایجاد امنیت و اقتدار است.

ایمان، ترک گناه و ترس از خدا مهم‌ترین عوامل ایجاد امنیت و اقتدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام محمد عصمتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در قرآن کریم برای دعا سفارش‌های زیادی شده است که چگونه دعا کنیم تا جواب بگیریم.

وی افزود: ویژگی نخست دعا این است که باید خالصانه باشد، ویژگی دوم اینکه دعا باید با ترس نسبت به اعمال توأم با امید به رحمت الهی باشد تا اجابت شود.

به گفته عصمتی، ویژگی سوم آن است که دعا و درخواست از درگاه الهی باید با عشق باشد و همچنین دعا باید با تضرع و پنهانی انجام گیرد و اگر این شرایط در درخواست مطلب انجام شود دعا مستجاب می‌شود.

وی افزود: باید به جایگاه دعا توجه و نگاه ویژه‌ای داشت و در دعا کردن تناسب رعایت شود و باید این را بدانیم که دعا را در هر جا چطور و با چه شرایطی بخوانیم.

امام جمعه موقت تربت حیدریه گفت: دعا مغز عبادت است و انسان باید بداند در برابر قدرت لایزال الهی چگونه دعا نماید و راه رسیدن به خدا و سعادت بشری برای انسان‌ها و همه موجودات متعدد است ولی یک راه نزدیک‌تر و سریع‌تر وجود دارد و آن هم توکل بر خدا و دعا کردن است.

عصمتی به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی نیروهای نظامی و انتظامی با اراده و ایمان به خدا و درایت تحت لوای رهبری مدبرانه مقام عظمای ولایت با قدرت در برابر دشمنان داخلی و خارجی ایستاده‌اند و هرگز نخواهند گذاشت امنیت و اقتدار این ملت به مخاطره بیفتد.

امام جمعه موقت تربت حیدریه تصریح کرد: نیروهای مسلح با وحدت و انسجام همه جانبه در داخل و خارج امنیت و اقتدار را برای مردم و ناامنی را برای اهداف پلید و شیطانی دشمنان اسلام پدید آورده‌اند.

عصمتی تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل امنیت و اقتدار، ترک گناه و ترس از خداست و انسان اگر مرتکب گناه شود قدرتش را از دست می‌دهد؛ انسانی که گناه نکرده حرفی برای گفتن دارد و با افتخار در صحنه حاضر می‌شود.

وی گفت: از دیگر عوامل امنیت و اقتدار را که باید نیروهای نظامی و انتظامی بر آن توجه داشته باشند آمادگی دفاعی و تجهیزات نظامی است.

انتهای پیام/2202/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول