اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یزد:

غدیر مهم‌ترین روز سال برای مسلمین است

امام جمعه موقت یزد، عید غدیر را از مهم‌ترین روزها و ماه ذی‌الحجه را از مهم‌ترین ماه‌ها برای شیعیان و تمامی جهان اسلام دانست.

غدیر مهم‌ترین روز سال برای مسلمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تنها به بیان چند روایت و داستان از زمان پیامبر اسلام (ص)، امام جواد (ع)، حضرت علی (ع) و روز عید غدیر پرداخت.

وی افزود: حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) نخستین کسانی هستند که در روز قیامت سر از خاک بر می‌دارند و این ساعات، لحظات سختی است و با دمیدن در صور، خاک، مردگان را از خود بیرون می‌اندازند و مردگان انگشت سبابه به دندان می‌گزند که وعده‌هایی که خدا و پیامبران در دنیا داده بودند، راست بود.

آیت‌اللهی عنوان کرد: این حالتی است که امام زین‌العابدین برای آن اشک می‌ریزد که خدایا آن روز که من از قبر بیرون می‌آیم، برهنه و عریانم و کسی نیست که مرا کمک کند و زار و عاجزم و بار گناهانم را بر دوش می‌کشم.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در زمان رحلت فاطمه بنت اسد و مادر حضرت علی (ع)، پیامبر (ص) بر جنازه او حاضر شد و گفت او بر من نیز حکم مادری دارد و با عمامه پیامبر (ص) او را کفن کردند و پیامبر بر جنازه‌اش نماز خواند و 40 بار تکبیر گفت و دقایقی در قبر او رفت و به حضرت علی (ع) گفت که درون قبر برود و سپس امام حسین (ع) را نیز به درون قبر فرستاد.

آیت‌اللهی ادامه داد: پیامبر (ص) فرمودند که او حق مادری بر من داشت و دیدم 40 صف ملائک برای نماز او حاضرند و 40 بار تکبیر گفتم و در قبر نیز که دو ملک برای بازخواست او آمدند، دیدم برای نماز و روزه‌اش و ... جواب دارد و وقتی از او پرسیدند، امام تو کیست، به او کمک و تلقین کردم که بگو امام من فرزندم علی (ع) است.

وی یادآور شد: پیامبر عمامه‌اش را نیز به این دلیل برای کفن او داد که در روز محشر همه برهنه می‌شوند و فاطمه بنت اسد از این روز وحشت داشت بنابراین عمامه خودم را برای کفن او دادم.

آیت‌اللهی با بیان اینکه در روز قیامت هیچ کاری از دست هیچ بنده‌ای ساخته نیست جز آنانکه عمل صالح دارند، افزود: مهم‌ترین و سودمندترین کاری که برای روز قیامت می‌توانیم انجام دهیم، تمسک به اهل بیت و چنگ زدن به دامان مولای متقیان، حضرت علی (ع) است.

وی با بیان اینکه در قیامت مردم را به نام امامانشان می‌خوانند، تاکید کرد: باید شاکر خداوند متعال باشیم که در قیامت، پیامبر (ص) در جلو و امامان پشت سر ایشان و ما شیعیان نیز پشت سر امامانمان هستیم.

آیت‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی الحجه اظهار داشت: روز آخر ماه ذی‌القعده، شهادت امام جواد (ع) است که این روز را به تمام شیعیان جهان تسلیت می‌گوییم.

وی با بیان روایتی از ایشان عنوان کرد: روزی شخصی نزد امام جواد (ع) رسید و گفت: مرا نصیحت کنید، حضرت سریع او را نصیحت نکرد و از او اقرار گرفت که می‌خواهی نصیحت بشنوی و بروی یا می‌خواهی هر جا رسیدی آن را بگویی و به آن عمل می‌کنی؟

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: حضرت فرمودند: در زندگی تکیه گاهت صبر در برابر مشکلات باشد زیرا هر کس صبر را برای سختی‌های روزگار آماده نکند، به طور قطع عاجز خواهد شد و شهوت‌ها را کنار بزن و آنچه دلت می‌گوید تبعیت نکن و بدان همیشه در برابر چشم خدا هستی و هر کجا هستی، خداوند متعال ناظر آن است و از هر فکر و نیت تو آگاه است.

وی همچنین با اشاره به اعیاد ماه ذی‌الحجه خاطرنشان کرد: 18 ماه ذی‌الحجه، روز عید غدیرخم است که این روز، یکی از مهم‌ترین روزهای سال برای مسلمین به ویژه شیعیان است.

آیت‌اللهی، اعیاد این ماه را به نمازگزاران تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: همه مسلمانان بتوانند توشه‌ای از این روزهای مبارک و مهم برای قیامت خود برگیرند.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول