اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

سخنرانی رئیس جمهور در نیویورک غرب را به چالش کشید

امام جمعه اصفهان گفت: حجت‌الاسلام روحانی در این سخنرانی غرب را به چالش کشید و خواهان اصلاحات و امنیت جامعه شد و اظهار کرد که ایران به دنبال تنش‌آفرینی در منطقه نیست.

سخنرانی رئیس جمهور در نیویورک غرب را به چالش کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصفهان با نقل فرمایشی از امام جواد که فرمودند «هر کس از هوای نفس خود پیروی کند، بزرگترین دشمنش را به آرزوی خود رسانده‌ است»، اظهار داشت: یکی از بزرگترین دشمنان انسان هوای نفس است.

وی با نقل فرمایشی از پیامبر(ص) که فرمودند، «بزرگ‌ترین دشمن انسان همان نفس اماره‌ای است که در وجود انسان قرار دارد»، افزود: راه‌های خوب و بد عبارتند از عقل و انبیاء، هوای نفس و شیطان هستند که بستگی به خود انسان دارد که کدام مسیر را انتخاب کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به نامه پرمحتوای امام علی(ع)‌خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) که طبیعی است به همه ما خطاب شده است، ادامه داد: امام علی(ع)‌ به فرزندش در این نامه خطاب کرده است «انسان نباید به دنیا توجه داشته باشد و بدان آن چیزی که از این دنیا به دست می‌آوری برای آخرتت مفید واقع شود و آخرتت را اصلاح کند»

این مسئول با اشاره به روایتی امام علی(ع) که «هر آدمی در مال خود دو شریک دارد یکی وارث و دیگری حوادث روزگار است که در مال آدمی شریک می‌شود، گفت: آن چیزی که به دیگران کمک می‌کنی، باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه بعد از مرگ این چهار سئوال از انسان پرسیده می‌شود که عمرت را در چه راهی مصرف کردی،‌جوانیت را در چه راهی کهنه کرده‌ای، مالت را از چه راهی بدست آورده‌ای و در کجا خرج کرده‌ای، تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای نه تنها کمک‌های مستحقی‌شان را انجام نمی‌دهند بلکه در کمک‌های واجب هم کم‌کاری می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد در ابتدای خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به فرمایشی از امام خمینی‌ «عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نکنید»، به مناسبت‌های هفته پیش‌رو پرداخت و تصریح کرد: در ابتدای هفته جاری شهادت مظلومانه جوادالائمه تنها فرزند امام رضا(ع)‌ که در سن هفت سالگی به مقام امامت رسیده و همچنین فرزندشان امام هادی(ع)‌ راه را برای این موضوع باز کرده‌اند که قبل از بلوغ هم می‌شود مثل داستان عیسی و یحیی پیامبر(ع) به مقام نبوت رسید، در امامت نیز چنین است که امام زمان (عج) در سن پنج سالگی به مقام امامت رسیدند به هر حال شهادت آن بزرگوار را به مسلمانان جهان بخصوص شیعیان تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به مناسبت اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه(س) اذعان داشت: ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی است و باید به آن توجه کامل شود چرا که سعادت زندگی و آخرت انسان در گرو ازدواج است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه زن می‌تواند مرد را در امور دنیوی و اخروی یاری کند، ادامه داد: بهترین اموری که مؤمنین می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، سه چیز است، ابتدا قلب شاکره بعد زبانی که متذکر خدا باشد و آخر زن صالحه‌ای که به کمک دین اسلام بیاید و این‌ها جزو نعمت‌های خداوند متعال است.

این مسئول با نقل فرمایشی از امام علی(ع) فرمودند «به خدا سوگند من هیچگاه فاطمه را ناراحت نکردم و او هم هیچگاه من را ناراحت نکرد» بیان داشت: قرآن کریم می‌فرماید، «از ازدواج نترس اگر فقیر باشی زیرا خداوند تبارک و تعالی ترا بی‌نیاز می‌کند».

طباطبایی‌نژاد با یادآوری روز جهانی کودک و پست تصریح کرد: با توجه به اینکه هفته نیروی انتظامی را در پیش داریم، یکی از نعمت‌های هر جامعه امنیت داخلی ماست که امام علی(ع) می‌فرماید، «نیروهای امنیتی قلعه‌های محکمی هستند که مردم به راحتی بین آنها زندگی می‌کنند و اینها عزتمندند هم برای دولت و هم برای مردمانشان زیرا امنیت جامعه را تأمین می‌کنند».

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به سازمان ملل خاطرنشان کرد: به سفر حجت‌الاسلام روحانی حرف‌‌ها و نقدهایی زده شد و افراط و تفریط‌هایی گمارده شد که هر دو غلط بودند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه دیپلماسی کشورمان بر اساس قرآن است، بیان داشت: قرآن می‌فرماید، «اصلا یهود و نصارا با شما خوب نمی‌شود و با شما سر جنگ دارند مگر اینکه از دینتان دست بردارید» که می‌توان همین مثال قرآن برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به کار برد.

وی با بیان اینکه سخنرانی اخیر حجت‌الاسلام روحانی حساب شده بود، گفت: حجت‌الاسلام روحانی در این سخنرانی غرب را به چالش کشید و خواهان اصلاحات و امنیت جامعه شد و اظهار کرد که ایران به دنبال تنش‌آفرینی در منطقه نیست.

طباطبایی‌نژاد با مثبت‌ارزیابی کردن مواضع حجت‌الاسلام روحانی در قبال برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: حجت‌الاسلام روحانی در این سخنرانی تاکید کرده‌اند که ایران به هیچ‌عنوان به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و تمام فعالیت‌های خود را زیر نظر انرژی اتمی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/63023/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول