اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد

استمرار حرکت روحانی با هدایت‌های رهبری

امام جمعه موقت قزوین با تجمید از ادبیات متین و همراه با منطق روحانی در سازمان ملل که سیاست‌های رهبری را دنبال می‌کرد، گفت: امیدواریم این مسیر با هدایت‌های رهبری ادامه یابد.

استمرار حرکت روحانی با هدایت‌های رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام محمدحسن باریک بین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد نبی این شهر برگزار شد با اشاره به سفر حجت الاسلام روحانی و هیئت همراه به آمریکا، حضور در سازمان ملل و سخنرانی وی در جمع مسئولان دیگر کشورها این سخنرانی را موضوعی مهم دانسته و گفت: سخنرانی حجت الاسلام روحانی و دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با برخی مسئولان دیگر کشورها امر مهمی تلقی می‌شود، به طوری که به اعتراف دبیرکل سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران امسال ستاره سازمان ملل بود.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: سخنرانی حجت الاسلام روحانی که همراه با حضور عزتمندانه و با تدبیر مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران متبلور شد، نشان از تاثیرگذاری جدی تلاش‌های دستگاه دیپلماسی در سازمان ملل متحد دارد.

باریک‌بین تاکید کرد: بی‌تردید همه این مسائل نشات گرفته از حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود که مردم با حضور بی‌نظیر خود حماسه‌ای بزرگ خلق کردند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به پشتوانه آرای مردمی در این مجمع حضور یافت و با ادبیاتی متین همراه با منطق، سیاست‌های رهبری را دنبال کرد که امیدواریم این مسیر با هدایت‌های رهبری ادامه یابد.

وی با اشاره به اهمیت کار رئیس جمهور و مطالبات مردمی از وی یادآور شد: البته از میان برداشتن موانع و مشکلات معیشتی مردم امر مهمی است که رئیس جمهور باید در این مسیر نیز تلاش کند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها عنوان کرد: جشن عاطفه‌ها و اقدامات کمیته امداد در رسیدگی و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت، امری نیکو و ارزشمند است.

باریک بین اضافه کرد: بسیاری از افراد جامعه نیازمند کمک‌های مردمی هستند و مردم نیز به خوبی در این جشن به یاری هموطن خود شتافتند که این حرکت اجتماعی برای رضای خداوند در پیشگاه خدای متعال و مردم قابل احترام است.

باریک ‌بین با اشاره به شهادت امام جواد (ع) که در سن 25 سالگی به شهادت رسید، تصریح کرد: رفتار ظالمان با اهل بیت و اصرار آنها بر اینکه دین باید از سیاست جدا باشد، در تاریخ زندگی همه امامان معصوم وجود دارد، به طوری که همه امامان تحت فشار ظالمان خودکامه قرار داشتند و امام جواد (ع) نیز در سن 25 سالگی و در اوج جوانی به شهادت رسید.

امام جمعه موقت قزوین شهادت امام جواد (ع) را نشانه تقابل دستگاه‌ ظلم و جور زمان با امامان دانست.

وی همچنین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که روز ازدواج نامیده شده، تاکید کرد: ازدواج این دو بزرگوار تحقق عینی «مرجع البحرین یلتقیان» یعنی دو دریای ایمان و پاکی به یکدیگر متصل شدند.

باریک‌بین با اشاره به اهمیت برگزاری ازدواج آسان در جامعه امروز یادآور شد: خانواده‌ها باید هرگونه مانع را برای ازدواج جوانان از پیش پای آنها بردارند و با حذف کردن رسم و رسوم تشریفاتی برای ازدواج آنها را برای تشکیل خانواده‌ای با آرامش یاری رسانند.

وی یادآور شد: متاسفانه امروز آمار ازدواج در سطح مطلوبی قرار ندارد و مسئولان فرهنگی باید موانعی که بر سر راه ازدواج جوانان است را از میان بردارند.

امام جمعه موقت قزوین با تبریک هفته ناجا به فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی و تشکر از خدمات این قشر برای حفاظت از نظم و امنیت کشور بیان داشت: امنیت امروز نتیجه تلاش‌های مستمر پرسنل ناجا است و همانطور که رسول اکرم (ص) فرمودند «نعمتان مجهولتان الصحت والامان» مردم باید قدر دو نعمت سلامتی و امنیت را بدانند.

امام جمعه موقت قزوین فعالیت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی را نیز در راستای توسعه فرهنگی برای رانندگان و مردم ارزشمند عنوان کرد.

باریک‌بین در خاتمه نیروی انتظامی را حافظ امنیت مردم از مرزها تا شهرها و روستاها دانست و تاکید کرد: نیروی انتظامی در امر خدمت در مسیر حاکمیت قانون و فرهنگ قانونمداری حرکت می‌کند که این مهم قابل تقدیر است.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول