اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

نیم‌نگاهی به مصلای گچساران داشته باشید

امام جمعه موقت گچساران خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شایسته نیست بعد از 13 سال مصلای گچساران نیمه کاره باشد، نیم‌نگاهی به مصلای این شهرستان داشته باشید.

نیم‌نگاهی به مصلای گچساران داشته باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی- سیاسی جمعه گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری شاخصه مؤمنان خالص خداوند بوده و تنها سپر نفوذناپذیر در برابر نادرستی‌ها و نافرمانی‌های خداوند است.

وی در ادامه با اشاره مبحث مردم‌آزاری و تقبیح آن از نظر اسلام، اقسام مردم‌آزادی را تشریح و افزود: نگاه‌آزاری، زبان‌آزاری و رفتار‌آزاری از جمله اقسام مردم‌آزادی بوده که از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار(ع) نیز نکوهش شده است.

خواجه‌زاده با اشاره به حدیثی در نکوهش نگاه‌آزاری تصریح کرد: بر اساس روایات و احادیث کسی که در این دنیا مردم را با نگاه خود آزار دهد، در آن دنیا با نگاه حقارت محشور می‌شود.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز نماز جمعه این ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) به دلیل فعالیت‌های مذهبی، سیاسی و علمی و برتری علمی و راه‌اندازی جنبش‌های شیعی مورد غضب دشمنان قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید.

خواجه‌زاده در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تبعید امام راحل از ایران به عراق و دیگر کشورها و تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: تأمین امنیت اخلاقی، کنترل ترافیک شهری توسط پلیس راهور، مبارزه با مواد مخدر، تأمین امنیت دانش‌آموزان و صدها وظیفه دیگر برای پرسنل زحمت‌کش نیروی انتظامی تعریف و طراحی شده است که این نیروهای پرتلاش لحظه‌ای در وظایف خود تعلل و کوتاهی نکرده‌اند.

وی با اشاره به موضوع روز مذاکره ایران و آمریکا و سخنان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل عنوان کرد: برخی در پی شانتاژ این موضوع هستند که مسئولان نظام در بحث مذاکره با امریکا وحدت نداشته و اختلاف دارند.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: مقام معظم رهبری بنا بر مصالح نظام ادبیات نرمش قهرمانانه را مطرح کردند و تمام کسانی که نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان هیچ اختلاف نظری درباره دیدگاه مقام معظم رهبری ندارند.

خواجه‌زاده با بیان این‌که تفکر و اندیشه نظام در سازمان ملل توسط رئیس جمهور مطرح شد، بیان کرد: همه باید با دولت و رئیس جمهور نهایت همکاری و وحدت را داشته باشیم و دولت را در وظایف محوله پیش‌رو در همه زمینه‌ها به ویژه مسائل بین‌المللی یاری دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر مراسم استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه یادآور شد: آنچه در فرودگاه برای رئیس جمهور نظام اسلامی روی داد شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نبود.

خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کشتارگاه‌های این شهرستان اذعان کرد: کشتارگاه‌های گچساران دارای ایراداتی در زمینه ذبح بود که بنده در چند نوبت به عنوان ناظر ذبح این موضوع را یادآور شدم.

امام جمعه موقت گچساران افزود: طی جلسه‌ای که مسئولان این شهرستان در زمینه ذبح شرعی در کشتارگاه‌های این شهرستان برگزار شد، با انتصاب یک روحانی به عنوان ناظر در کشتارگاه‌ها این مسئله کاملا برطرف شده است.

خواجه‌زاده با انتقاد از وضعیت و روند تکمیل مصلای گچساران و با بیان این‌که وضعیت نامطلوب تکمیل مصلا قابل نقد و بررسی است، متذکر شد: در استان‌های از جمله سیستان و بلوچستان که اهل سنت هستند وهابیون به شدت در حال تبلیغ هستند و هزینه‌های زیادی صرف می‌کنند.

وی با طرح این پرسش که آیا شایسته است بعد از گذشت 13 سال از مصلای گچساران نیمه‌کاره باشد، تصریح کرد: وضعیت تکمیل مصلای گچساران مختل بوده و من فعالیتی در این زمینه نمی‌بینم.

خواجه‌زاده ادامه داد: من این حرف‌ها را برای استاندار و کسانی که در استان مسئولیت دارند عرض می‌کنم آیا نمی‌ارزد بعد از 13 سال این هزینه جزیی هزینه باورها و اعتقادات مردم گچساران در زمینه مصلا فعال شود و مسئولان نیم‌نگاهی هم  به جایگاه ترویج اندیشه شیعی داشته باشند.

امام جمعه موقت گچساران با بیان این‌که مردم بارها به من اعلام کرده‌اند که اجازه دهید قضیه به شکل دیگری مطرح شود، تأکید کرد: اما نه ما اهل منطق هستیم و گچساران منطقی استدلال و منطق خود را به گوش استاندار ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام/82014/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول