اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

نخبگان از قضاوت عجولانه بپرهیزند

امام جمعه طبس با اشاره به تماس تلفنی اوباما با روحانی گفت: مکالمه‌ای کوتاه انجام شده است؛ اما عالم سیاست بسیار پیچیده است و باید همه‌ی مردم، مسئولان و نخبگان از قضاوت‌های عجولانه بپرهیزند و هر موضوعی را سریع محکوم نکنند.

نخبگان از قضاوت عجولانه بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به آمریکا، اظهار داشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی طی سخنرانی‌های متعدد در آمریکا، مواضع جمهوری اسلامی ایران را به‌صورت صریح و قاطع اعلام کرد.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش آمریکایی‌ها برای ملاقات رؤسای جمهور ایران و آمریکا، اما این موضوع از سوی ایران رد شد و در لحظات پایانی این سفر رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور ایران تماس تلفنی گرفت و مکالمه‌ای کوتاه انجام شد؛ اما عالم سیاست بسیار پیچیده است و باید همه برای قضاوت کردن مقداری تأمل کرده و هر موضوعی را سریع محکوم نکنیم.

خطیب جمعه طبس یادآور شد: رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه در سفر به آمریکا به هیچ عنوان از اصول مسلم ایران از جمله در موضوع انرژی هسته‌ای کوتاه نیامدند و از این پس هم کوتاه نخواهند آمد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف شوم آمریکا، ایجاد اختلاف در ایران اسلامی و تضعیف دولت جدید است که باید همه مردم، مسئولان و نخبگان با درک این موضوع، از اظهارنظرها و قضاوت‌های عجولانه بپرهیزند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج، بیان کرد: ازدواج یک نیاز ضروری برای دختر و پسر است و به تأخیر انداختن ازدواج موجب افزایش مفاسد جامعه و خانواده می‌شود.

وی افزود: برخی آداب و رسوم بی‌پایه و اساس در مورد ازدواج از جمله چشم و هم‌چشمی‌های بی‌مورد، مهریه‌های زیاد، و یا بهانه کردن نداشتن شغل، خلاف فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است.

تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی(ع)، اشاره به سالروز هجرت حضرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس، گرامی‌داشت روز جهانی کودک و روز جهانی پست، و اشاره به جشن عاطفه‌ها، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

انتهای پیام/90001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول