اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کاهش میزان سزارین

بیمارستان رازی قزوین رتبه برتر استانی را کسب کرد

با همت و تلاش پزشکان و کارکنان بخش زنان و زایمان و آموزش‌های منظم مادران باردار، شاخص سزارین در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 37/2 درصد کاهش یافت.

بیمارستان رازی قزوین رتبه برتر استانی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین با توجه به اینکه زایمان به روش سزارین عوارض بسیار زیادی برای مادران به همراه دارد با هماهنگی واحد کلینیک مدیریت درمان، بیمارستان‌های ملکی این مدیریت نسبت به راه‌اندازی زایمان فیزیولوژیک (زایمان طبیعی به روش کم دردی و بی‌دردی دارویی) اقدام کرده است.

این روش زایمان، پروسه‌ای طولانی مدت می‌باشد که از ابتدای بارداری آغاز می‌شود و مادران پس از مراجعه به مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی پس از تشکیل پرونده مراقبت‌های دوران بارداری با آموزش‌های این نوع زایمان آشنا می‌شوند.

بر اساس این گزارش آشنایی با اندام‌های تولید مثل، ورزش، تمرینات تنفسی، تن آرامی، علایم هشدار دهنده و روش‌های کاهش درد زایمان، مراقبت‌های بعد از زایمان و شیردهی، تنظیم خانواده و بازدید از بخش زایمان از جمله برنامه‌هایی است که در کاهش استرس مادران باردار در هنگام تولد نوزاد مؤثر می‌باشد.

انجام ماساژ، ورزش مخصوص بدو تولد نوزاد، تن آرامی، موسیقی و توپ تولد از برنامه‌ها و تجهیزاتی است که به مادر در انجام یک زایمان بدون درد کمک می‌کند.

انتهای پیام/2667/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول