اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص تغذیه عنوان کرد

فست‌فودها عامل بیماری‌های قلبی و عروقی در دانش‌آموزان

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مکرر فست‌فودها می‌تواند بستر را برای بیماری‌های قلبی و عروقی فراهم کرده و دانش آموزان را به عادات غذایی ناسالم هدایت کند.

فست‌فودها عامل بیماری‌های قلبی و عروقی در دانش‌آموزان

محمد حضوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز سال تحصیلی و ضرورت تغذیه سالم برای دانش آموزان در ساعت‌های استراحت میان ساعت‌های درسی تصریح کرد: با وجود توصیه فراوان به خانواده‌ها باز هم شاهد ارائه پول نقد به کودکان و یا نداشتن نظارت مناسب بر تغذیه میان ‌وعده ایشان هستیم.

وی از جمله مواد غذایی که دانش آموزان برای خرید و استفاده آن رغبت بسیاری نشان می‌دهند را مصرف فست فودها دانست و گفت: این مسئله در حالی رخ می‌دهد که خانواده‌ها از بسیاری از مضراتی که این فستفودها دارند غافل هستند.

این متخصص تغذیه استفاده از فستفودهایی مانند پیتزا، ساندویچ‌های سرد و گرم، سوسیس، کالباس و... را از نظر محتوای کالری، چربی، قند و نمک بسیار بالاتر از حد استاندارد دانست و گفت: این فستفودها آسیب جدی بر جسم کودکان در سن رشد وارد می‌کند.

حضوری اضافه کرد: این غذاها عمدتا به شکل سرخ کردنی و با مصرف روغن زیاد تهیه می‌شوند که علاوه بر کالری زیاد می‌توانند به علت مصرف روغن‌های نامناسب با اسیدهای چرب اشباع و ترانس بالا، زمینه بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز در فرد ایجاد کرده و سلامت فرد را با خطر مواجه کند.

وی مصرف فستفودها برای کودکان را ناشی از عادت‌های ناسالم غذایی ذکر کرد و گفت: فستفودها به دلیل استفاده از طعم‌دهنده‌ها و یا مواد قندی و نمک‌های طعام، ذائقه کودکان را تغییر داده و آن‌ها را به سمت مصرف هرچه بیشتر فستفودها سوق می‌دهد.

این متخصص تغذیه به وجود مشکلات بهداشتی در تهیه مواد اولیه فستفودها اشاره کرد و ابراز داشت: مصرف این مواد غذایی سبب بیماری در افراد می‌شود.

حضوری بیان داشت: مشکلات بهداشتی فستفودها در ایام گرم‌تر سال با شیوع بیشتری موجب بروز بیماری‌های گوارشی در فرد مصرف‌کننده می‌شود.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین ضرری که این فستفودها دارند استفاده از روغن‌های ناسالم و یا با مدت زیاد حرارت برای سرخ کردن است که موجب ترکیبات مضری در مواد غذایی می‌شود.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: در صورتی که دانش‌آموزان برای خوردن اینگونه مواد خوراکی رغبت نشان دادند خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از ترکیبات مناسب در تهیه این غذاها استفاده کنند و با تهیه پیتزا و یا ساندویچ‌های خانگی تغذیه سالمی را به فرزندان خود بدهند.

انتهای پیام/78005/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول