علیرضا ایزدی عصر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره آلو در روستای ملحمدره در گفتوگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، بهترین قسمت برنامه جشنواره آلو در روستای ملحمدره را حرکت خودجوش مردمان روستای ملحمدره خواند و اظهار داشت: صفر تا صد برنامههای برگزار شده در جشنواره آلو توسط خود مردم بود.
وی گفت: این امر، شعور و فرهنگ بالای مردم در معرفی روستایشان را دارد که البته با برنامهریزی و راهبردهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اجرا شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه باید برگزاری جشنواره آلو و اجرای برنامههای خوب آن را در تقویم روستای ملحمدره بگنجانیم، افزود: اینگونه برنامهها را در سالهای آینده نیز برگزار میکنیم.
وی ایجاد انگیزههای جدیدی که برگرفته از مباحث فرهنگی است را از اولویتهای سازمان دانست و افزود: در روستای ملحمدره با معرفی محصول آلو به دنبال به ثبت رساندن رب و شیره آلو به عنوان هنر فرهنگی این روستا در آثار ملی هستیم زیرا نتیجه این برندسازی گسترش و توسعه صنعت گردشگری است.
ایزدی با اشاره به اینکه در استان همدان 20 روستای هدف گردشگری مشخص کردهایم، اذعان داشت: شاخصهای انتخاب روستاهای هدف گردشگری باعث شد دنبال مباحث فرهنگی هم باشیم که این امر به افزایش میزان اقامت در استان کمک میکند.
وی روستای ملحمدره را یکی از روستاهای شاخص در استان همدان دانست و گفت: این روستا دارای ظرفیتهای بسیار ارزشمند و قدرتمند تاریخی است که نمونههای آن راه قدیم اسدآباد به همدان، وضعیت باغات و طبیعت موجود آن است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه وضعیت در حوزه تبلیغات به حدی نیست که بتوانیم گردشگران را مستقیم جذب کنیم، تصریح کرد: باید در راستای توسعه روستای هدف گردشگری و رسیدن به اهداف چشمانداز گردشگری دنبال تعریف مقاصد جدید باشیم.
وی وجود زیرساختهایی مانند گاز، آب آشامیدنی، مخابرات، آنتندهی تلفن همراه، راه و بهسازی روستایی را از ضروریات خواند و گفت: وجود این زیرساختها میتواند در جذب گردشگری تأثیرگذار باشد که این امر نیاز به همت مسئولان دستگاههای اجرایی دارد.
انتهای پیام/89008/ت30/ژ1001