اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین جشنواره تئاتر فجر جنوب کرمان برترین‌های خود را شناخت

چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر جنوب کرمان برترین‌های خود را شناخت.

چهارمین جشنواره تئاتر فجر جنوب کرمان برترین‌های خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر جنوب کرمان شامگاه پنجشنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

خسرو بامداد، سید‌محسن حسن‌زاده و سید‌جواد روشن داوران این جشنواره بودند که در بخشی از بیانیه این جشنواره ابراز امیدواری کردند با حمایت مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری استان ضمن ارتقای امکانات فنی و سخت‌افزاری، هنرمندان نیز با اتکا به دانش تئوری و تجربه عملی پیشکسوتان و اساتید و با استفاده از قابلیت‌های فرهنگی خود در مسیر تعالی تئاتر استان که مسیر رو به رشد کشور را به همراه دارد، تلاش کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از طرفی جای تأمل است که چرا معضلات و مشکلات استانی و همچنین قابلیت‌های بومی و فرهنگی استان به طور شایسته مورد توجه قرار نمی‌گیرد، استفاده از گویش، زبان و موسیقی بومی و محلی از جمله عناصری هستند که می‌توانند نشانگر هویت بومی یک استان باشند که در آثار ارائه شده کمتر مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است.

جای خالی آموزش و توجه به بنیان‌های علمی و نظری تئاتر در آثار هنرمندان جنوبی به شدت احساس می‌شود

همچنین در این بیانیه تصریح شده است: در ارزیابی آثار حاضر در چهارمین جشنواره جنوب استان کرمان با وجود انگیزه و تلاش هنرمندان جای خالی آموزش و توجه به بنیان‌های علمی و نظری تئاتر به شدت احساس می‌شود، یک اثر موفق نیازمند دقت در تمام جوانب است که انتخاب نمایشنامه آغاز این راه است، استفاده از نمایشنامه‌هایی که دارای ارزش و اعتبار دراماتیک و علمی نیست، بستر مناسبی برای خلق یک اثر موفق ندارد.

به گزارش فارس، هیئت داوران نمایش «تترالوژی خانواده دهقان» به کارگردانی محسن فاریابی را به عنوان نمایش برگزیده انتخاب و به جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی کرد.

انتهای پیام/80002/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول