اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی‌:

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تقویت شوند

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: امروز لازم است همه مردم بصیرت سیاسی خود را تقویت کنند و کرسی های آزاداندیشی می‌توانند نقشی اساسی در این زمینه داشته باشند.

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تقویت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پنجشنبه شب در دیدار با سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: انسان موجودی چند بعدی است که فرهنگ، اجتماع و سیاست از جمله این ابعاد محسوب می‌شوند هرچند فرهنگ در این میان نقشی اساسی دارد.

وی افزود: دعوت پیامبران الهی نیز دعوتی فرهنگی بود و آنها انسان‌های صالح را برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی تربیت می‌کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام درجه نخست اهمیت را به فرهنگ داده است گفت: باید توجه داشت که علم بدون ایمان فایده‌ای ندارد و بر اساس آیات قرآن آن دسته از انسان‌ها که این دو را همراه با هم پرورش می‌دهند به سعادت دست خواهند یافت.

وی ادامه داد: در گذشته فرهنگ غربی استیلای خود را بر دانشگاه‌های ما تقویت کرده بود به همین دلیل شاهد بودیم که تحصیل‌کردگان ما گرفتار آموزه‌های غربی می‌شدند و به دام فراماسونری می‌افتادند و این تهاجم علمی و فرهنگی هم‌اکنون هم دیده می‌شود بنابراین باید در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها تلاش کنیم و در این میان علوم انسانی اهمیت فراوانی دارند.

آیت‌الله نوری همدانی تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: تجربه ثابت کرده که اختلاط زن و مردم موجب مفاسدی می‌شود و کاهش کیفیت آموزش را هم در پی دارد بنابراین باید در کمال احترام تفکیک جنسیتی را انجام داد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به مبحث کرسی‌های آزاداندیشی و تاکیدات رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: امروز لازم است که همه مردم به ویژه قشر دانشجو بصیرت سیاسی خود را تقویت کنند و این کرسی‌ها می‌توانند نقشی اساسی در این زمینه داشته باشند.

وی خواستار اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها به منظور مقابله با غرب‌زدگی و شرق‌زدگی شد و عنوان داشت: غرب همواره تلاش کرده است میان حوزه و دانشگاه اختلاف و جدایی بیندازد در حالیکه مشاهده می‌کنیم در کلاس درس امام صادق(ع) افرادی مانند جابربن حیان در کنار طلاب درس می‌خواندند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر خودسازی اساتید دانشگاهی تصریح کرد: اسلام هم به خودسازی و تربیت نفس بهای فراوانی داده است.

این مرجع تقلید تربیت‌پذیری دانشجویان را مورد توجه قرار داد و افزود: در دانشگاه‌های ما بر اساس آمار موجود چند میلیون دانشجو مشغول تحصیل هستند و وزارت علوم مسئولیت بزرگی در قبال آنها و تربیت علمی و اخلاقی‌شان بر عهده دارد.

انتهای پیام/78004/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول