اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول دفاتر خدمات مسافری گیلان خبر داد

عضویت 30 دانشجو در کارگروه مطالعاتی پارک‌های گیلان

کارشناس مسئول دفاتر خدمات مسافری و راهنمای گردشگری گیلان از عضویت بالغ بر 30 دانشجو در کارگروه مطالعاتی پارک‌ها و ژئوتوریسم این استان خبر داد.

عضویت 30 دانشجو در کارگروه مطالعاتی پارک‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرزاد رشیدی عصر روز گذشته در کارگاه آموزشی و پژوهشی ژئوپارک‌ها و ژئوتوریسم در گیلان اظهار کرد: این کارگاه با هدف ارائه مسیرهای جدید برای برگزاری تورهای تخصصی، اهمیت جاذبه‌های زمین‌شناختی در توسعه گردشگری و تبادل اطلاعات استادان گردشگری با دانشجویان برگزار شده است.

وی، ادامه داد: این کارگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اداره کل محیط زیست گیلان دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام‌نور رشت به مناسبت هفته گردشگری برگزار شده است.

استاد دانشگاه پیام‌نور رشت، با اشاره به ارتباط بین طبیعت و گردشگری، اظهار کرد: بحث ارتباط طبیعت با گردشگری را از دو دیدگاه طبیعت جاندار «اکوتوریسم» و طبیعت بی‌جان ژئوتوریسم «زمین گردشگری» و منابع آبی می‌توان مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه امروزه ژئوتوریسم پس از اکوتوریسم «طبیعت‌گردی» و تأثیر گردشگر بر حفاظت از محیط زیست مورد توجه واقع شده است، افزود: طرح این مسئله که جاذبه‌های طبیعی عمر خود را زود از دست می‌دهند، در مجامع جهانی مطرح و منجر به تعریف انجمن جهانی اکوتوریسم شد.

رشیدی، جاذبه‌های گردشگری را به عنوان منابع درآمدزا برای هر کشوری ذکر کرد و گفت: از آنجا که جذب گردشگر به عنوان یک منبع درآمدزا در دولت‌ها تأثیرگذار است، از این‌رو اعتقاد به حمایت از طبیعت نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مبحث حمایت و حفاظت از طبیعت بی‌جان مانند کوه، دره،‌ غار، ‌دشت و ... پس از حمایت از طبیعت جاندار مطرح شد، افزود: واژه‌ای به‌ نام ژئوتوریسم از آن به بعد پدید آمد.

کارشناس مسئول دفاتر مسافری و گردشگری گیلان، رسیدگی به مسئله ژئوتوریسم در این استان را مبحثی نوین خواند و گفت: در این راستا دانشگاه‌ها با حمایت سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست تاکنون چندین کارگاه تخصصی با تأکید بر حمایت از منابع آبی برگزار کرده‌اند.

وی افزود: همایش ژئوتوریسم و منابع آبی با تأکید بر نقش گردشگران در حفظ طبیعت جاندار و بی‌جان با ارائه 15 مقاله و حضور استادان و دانش‌آموختگان رشته‌های مربوط به گردشگری و فعالان این عرصه برگزار شد.

رشیدی از عضویت بالغ بر 30 دانشجو در کارگروه مطالعاتی پارک‌ها و ژئوتوریسم گیلان خبر داد و گفت: تاکنون یک‌ سال از تشکیل این تیم مطالعاتی گذشته است.

به گزارش فارس،شناخت ژئو ظرفیت‌ها و معرفی ژئوسایت‌ها و ژئو پارک‌ها به عنوان بستری برای توسعه ژئو توریسم، مطالعه برای تحول و توسعه اقتصادی در جوامع بومی، توانمندسازی جوامع بومی و محلی از طریق توسعه صنایع دستی و هنرهای بومی و سنتی و مطالعه زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در عرصه ژئو سایت‌ها و ژئو پارک‌ها در استان از دیگر موضوعات قابل بررسی در گروه مطالعاتی پارک‌ها و ژئوتوریسم گیلان است.

انتهای پیام/84002/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول