اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

استفاده از مجازات جایگزین حبس ضروری است

معاون اول قوه قضائیه گفت: استفاده از مجازات جایگزین حبس در مواقع غیرضروری جزو برنامه‌ مهم قضات باشد.

استفاده از مجازات جایگزین حبس ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به برگزاری این مراسم، اظهار کرد: با شناختی که از مدیریت دادگستری گیلان دارم ایشان را از دوران دادستانی سیستان و بلوچستان می‌شناسم که بیش از 10 سال در آنجا فعالیت کردم.

وی با بیان اینکه حشمتی گام‌های بلندی برای دادگستری گیلان برداشته است، تصریح کرد: از آقای حشمتی به عنوان قاضی عالی‌رتبه در دیوان عالی کشور استفاده می‌کنیم که وی در قوه قضاییه منشاء آثار خوب وی باشد.

معاون اول قوه قضائیه با تبریک آغاز فعالیت سیاوش‌پور، تصریح کرد: سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری چهره ناشناخته‌ای نیست و مدیریت او در استان فارس و سمنان بود که موفقیت‌هایی را در برداشت.

وی به ماه ذی‌القعده اشاره کرد و آن را متعلق به امام رضا(ع) دانست و افزود: کرامت را نمی‌شود به آسانی این کلمه بیان کرد و برخی از واژگان مانند کرامت معنای خاص خود را دارد.

رئیسی با بیان اینکه انسان برخوردار از روح ملکوتی و خوش اخلاقی نفوذ ناپذیر است، تصریح کرد: انسان با کرامت به غیر از خدا هیچ نفوذی را نمی‌پذیرد.

وی در ادامه اجرای سیاست‌های اعلام شده توسط رهبری و قوه قضائیه را مورد تاکید قضات از جمله رئیس کل جدید دادگستری گیلان قرار داد و خاطرنشان کرد: در حبس‌زدایی باید گام‌های بیشتری برداشته شود و بجز در موارد خاص و ضروری از مجازات جایگزین حبس استفاده شود.

معاون اول قوه قضائیه، گام برداشتن به طرف کاهش جمعیت کیفری را مهم دانست و یادآور شد: همه دستگاه‌های قضایی باید در این راستا گام بردارند.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول