اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوم آبان‌ ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری انتخابات سراسری شورای هیئت‌های مذهبی

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از 80 هزار هیئت مذهبی کشور، پیش‌بینی می‌شود 50 هزار هئیت با 2 هزار و 500 عضو در انتخابات سراسری شورای هیئت‌های مذهبی که در سوم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، شرکت کنند.

برگزاری انتخابات سراسری شورای هیئت‌های مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا معممی‌مقدم بعد از ظهر امروز، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های عظیم تشیع، که در رشد، بالندگی و پویایی انسان‌ها تاثیر فراوان گذاشته، تشکل‌های هیئت‌های مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی آسیب‌های شکلی و محتوایی آیین و مناسک مذهبی، ارتقای دوره‌های آموزشی، تسهیل و تسریع در صدور مجوز و حضور موثر در نماز عبادی سیاسی از جمله مهم‌ترین اهداف هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات، تصریح کرد: در آستانه ورود به ایام بزرگداشت امامت و ولایت، پیش‌بینی می‌شود 10 هزار هیئت مذهبی در این آیین شرکت کنند.

معممی‌مقدم آسیب‌های هیئت‌های مذهبی را شکلی و محتوایی دانست و افزود: ملاک تعیین آسیب‌های مذهبی و عزاداری مانند قمه‌زنی، خواندن اشعار سخیف و استفاده از الحان غیرشرعی، مراجع تقلید هستند، که با ارائه راهکارهای مناسب، شاهد برطرف شدن این معضل هستیم.

وی اضافه کرد: کانون مداحان و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و نیروهای امنیتی در کاهش آسیب‌های برگزاری آیین‌های مذهبی تاثیر بسزایی دارند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: در حوزه محتوایی نیز برای رشد و بالندگی مداحی‌ها، باید زاکران اهل بیت به توحیدخوانی توجه ویژه داشته باشند.

معممی‌مقدم ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی دارای چهار رکن، مسئول هیئت، مربی قرآن، واعظ و خطیب بوده، که بنا به اهمیت موضع رابطان فرهنگی از میان دانشگاهیان با رویکرد جدید در حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای استقبال جوانان و گروه‌های مردمی از برگزاری آیین معنوی اعتکاف، از 25 هزار و 300 نفر در سال قبل این رقم به 670 هزار معتکف در سال جاری افزایش یافته است.

انتهای پیام/‌2448/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول