اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا (ع):

غفلت از دفاع مقدس نفرین آینده تاریخ را به دنبال دارد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: غفلت از دفاع مقدس نفرین آینده تاریخ را به دنبال دارد.

غفلت از دفاع مقدس نفرین آینده تاریخ را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار غلامرضا احمدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه دفاع مقدس عاشقان ولایت با اشاره به مقوله هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر دفاع مقدس را فراموش کنیم و از گذشته غافل شویم به نفرین آینده تاریخ دچار می شویم.

* برای فراموشی وقایع مهم باید خسارت پرداخت

احمدی تأکید کرد: وقایع مهم نباید به فراموشی سپرده شوند والا بابت آنها باید خسارت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس تمامی استعدادها را به خود مشغول کرد، از نیروی انسانی گرفته تا خدمات زیرساخت‌های کشور طی هشت سال درگیر این جنگ بودند.

احمدی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «نخبه‌ترین و تیزهوش‌ترین فرماندهان را سپاه در دوران دفاع مقدس تربیت کرد»، عنوان کرد: استعدادهایی که هشت سال درگیر جنگ بودند می‌توانستند همان سالها به فناوری‌های هسته‌ای دست پیدا کنند، اما جنگ هشت ساله تمامی استعدادها و امکانات را درگیر خود کرد.

وی در خصوص مقام والای شهیدان، تصریح کرد: احترامی که خداوند برای شهیدان قائل است همان احترامی است که برای پیامبران اولوالعزم قائل است.

* غفلت از گذشته نفرین آینده تاریخ را به دنبال دارد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با تأکید بر اینکه گذشته هرگز نباید فراموش شود، متذکر شد: اگر دفاع مقدس را فراموش کنیم و از گذشته غافل شویم به نفرین آینده تاریخ دچار می‌شویم و 50 سال آینده دچار همان لعنی می‌شویم که فراموش‌کنندگان تاریخ زمان حضرت علی(ع ) به آن لعن دچار شدند، یا دچار همان لعنی می‌شویم که در زیارت عاشورا غفلت‌کنندگان دچار آن شدند.

احمدی تأکید کرد: ما مخاطب تاریخ خواهیم بود و هیچ مصیبتی بالاتر از این نیست که مورد لعن آیندگان قرار بگیریم.

وی ادامه داد: جنگ هشت ساله قابل توصیف نیست و هیچ سخنرانی قادر نخواهد بود محرومیت ما را در جنگ نابرابر و یک از هزار عملکرد امام و رزمندگان را توصیف کند.

* آمریکا اگر قدرت می‌داشت ننگ جنگ 33 روزه را در کارنامه خود ثبت نمی‌کرد

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به سخن امام (ره) که فرمودند: «ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم»، اذعان داشت: اگر آمریکایی‌ها قدرت داشتند ننگ جنگ 33 روزه را در کارنامه خود ثبت نمی‌کردند.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح استان خراسان رضوی اشاره کرد و بیان داشت: حدود 200 تا 300 نمایشگاه دفاع مقدس در استان برپا شده است و هرکس به اندازه توان خود ادای تکلیف کرده است.

انتهای پیام/2202/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول