اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تسریع پروژه های مس سونگون تاکید کرد

بهره‌برداری از فاز دوم مس سونگون حداکثر تا فروردین سال آینده

مدیرعامل مس سونگون در رابطه با نتایج حاصل از بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تسریع پروژه‌های در دست اجرای مجموعه مس سونگون از جمله مواردی بود که در این بازدید تاکید شد.

بهره‌برداری از فاز دوم مس سونگون حداکثر تا فروردین سال آینده

رضا شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: وزیر صنعت و معدن در این بازدید بر نداشتن شتاب طرح‌های در دست اجرا در این مجموعه اذعان کرد و گفت: این پروژه‌ها باید تاکنون از شتاب بیشتری برای بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به دستورات و راهکارهای ارائه شده از سوی وزیر افزود: در این بازدید دستوراتی در زمینه تامین منابع مالی، ارائه راهکار برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی داده شد.

شریفی افزود: با راهکارها و دستورات ارائه شده و در صورت محقق شدن آنها فاز دوم مس سونگون تا اواخر امسال و حداکثر تا فروردین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پاسخ به اینکه این بهره‌برداری می‌تواند تا زمان پیش‌بینی شده محقق شود، گفت: در صورت تامین اعتبار و عملی شدن راهکارهای ارائه شده در این بازدید تحقق این امر دور از دسترس نخواهد بود.

این فعال عرصه صنعت کشور در عین حال از رضایت وزیر صنعت و معدن از روند تولید در مس سونگون خبر داد و گفت: ایشان در این بازدید از سطح تولید در این مجموعه معدنی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ابراز رضایت کردند.

سونگون 40 درصد مس کشور را تولید می‌کند

مدیر مجتمع مس سونگون گفت: سه معدن سرچشمه کرمان، خاتون آباد شهربابک و سونگون ورزقان در کشور به استخراج و تولید مس اختصاص دارد که 40 درصد مس تولیدی کشور مربوط به ذخایر معدن مس سونگون است.

وی یادآور شد: اکتشافات اولیه در این معدن همزمان با معدن مس سرچشمه در اوایل دهه 40 آغاز شد اما به دلیل عیار کمتر این معدن در مقایسه با سرچشمه، راه‌اندازی آنجا زودتر از سونگون صورت گرفته است.

شریفی با اشاره به نتایج مثبت راه‌اندازی معدن مس سونگون در منطقه محروم ورزقان افزود: ایجاد اشتغال بیش از یک هزار و 500 نفر از جوانان و کارشناسان منطقه، اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی از جمله راه‌سازی، پل سازی و ایجاد زیرساخت‌های مختلف از جمله در حوزه گردشگری از اقدامات مس سونگون برای توسعه منطقه بوده است.

انتهای پیام/60002/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول