اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی کریدور ترانزیتی شیلات جنوب شرق-شمال شرق

عملیات اجرایی کریدور ترانزیتی شیلات جنوب شرق _شمال شرق با حضور مسئولان شیلات کشور، استانداری و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی صورت گرفت.

آغاز عملیات اجرایی کریدور ترانزیتی شیلات جنوب شرق-شمال شرق

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان رضوی، ایفا گلشاهی مدیر کل بهبود عملکرد سازمان شیلات ایران در مراسم تنظیم تفاهمنامه فاز اجرایی این کریدور اظهارداشت: رینگ ترانزیتی و صادراتی شیلات کشور در محور شمال ـ جنوب و شمال ـ شمال غرب احداث شده و صادرات شیلاتی ایران از این طریق به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شامل عراق و کشورهای عربی انجام شده و ارزآوری قابل توجهی نیز در پی داشته است.

وی افزود: با احداث کریدور جنوب، شرق ـ شمال، شرق همچنین محصولات شیلاتی چابهار به کشورهای افغانستان، روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) ترانزیت می‌شود.

محمدمهدی مروج الشریعه مدیر عامل منطقه آزاد تجاری سرخس نیز در این رابطه اظهار داشت: امکانات ترانزیتی ریلی و دالان هوایی و همچنین سردخانه زیر صفر و بالای صفر به ظرفیت 4 هزار تن در منطقه آزاد تجاری سرخس برای انتقال و صادرات فرآورده‌های شیلاتی در اختیار این کریدور خواهد بود تا به تسهیل صادرات شیلات ایران کمک کند.

محمدرضا مهدیزاده مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی نیز در این باره اظهار داشت: شیلات استان خراسان رضوی به عنوان استان معین در این کریدور فعال می‌شود و زمینه ترانزیت محصولات شیلاتی از استان‌های جنوب شرقی به منطقه آزاد تجاری سرخس و ترانزیت مجدد آن به بازارهای هدف در روسیه و کشورهای CIS را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/2202/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول