اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شینهوا: تعطیلی دولت فدرال نمایانگر جنبه زشت سیاست‌های حزبی آمریکاست

یک خبرگزاری چینی در سرمقاله خود تأکید کرد تعطیلی دولت فدرال نمایانگر جنبه زشت و کریه سیاست‌های حزبی آمریکاست.

شینهوا: تعطیلی دولت فدرال نمایانگر جنبه زشت سیاست‌های حزبی آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، چین روز چهارشنبه اعلام کرد که تعطیلی دولت آمریکا جنبه زشت سیاست‌ حزبی در واشنگتن را مطرح کرد و همچنین در خصوص تأثیر آن بر اقتصاد جهان ابراز نگرانی کرد.

در سرمقاله‌‌ای در خبرگزاری شینهوا آورده شده بود: آمریکا، تنها ابرقدرت جهان، سالهاست که در هزینه‌های غیرمسوولانه درگیر شده است. این تعطیلی می‌تواند منجر شود که آمریکا نتواند به تعهدات خود در زمینه‌ بدهی‌هایش عمل کند.

در این سرمقاله به درگیری‌ مشابه در کنگره در سال 2011 در خصوص سقف بدهی دولت آمریکا اشاره شد و گرچه اختلاف جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در نهایت در خصوص افزایش سقف بدهی دولت آمریکا به توافق رسیدند اما همین مسئله منجر شد که موسسه اعتباری «استاندارد اند پورز» رتبه اعتباری آمریکا را کاهش دهد.

در گزارش شینهوا آمده است: در شرایط جدیدترین شکست سیاسی آمریکا، بازپخش ماجرای درام تابستان 2011 محتمل می‌شود که به طور قطع این مسئله یک نگرانی برای طلبکاران خارجی آمریکا محسوب می‌شود.

به دلیل لجبازی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه بودجه دولت فدرال تصویب نشده است و از روز سه‌شنبه هفته جاری، دولت آمریکا تعطیل شد و اگر تا 17 اکتبر، (25 مهرماه) دولت آمریکا نتواند سقف بدهی‌های خود را بالا ببرد، قادر به پرداخت تعهدات مالی خود نخواهد بود.

تصمیم برای سقف بدهی‌های دولت هم باید در کنگره بحث شود که حالا سرنوشت این موضوع هم به بودجه و تعطیلی دولت گره خورده است.

«باراک اوباما» جلسه‌ای را در کاخ سفید به منظور خروج از بن بست تعطیلی دولت آمریکا با حضور سران کنگره تشکیل داده بود که این جلسه بدون نتیجه پایان یافت.

افکار عمومی در چین بر این عقیده هستند که تعطیلی یک دولت در نهایت به سقوط ملی فوری منتهی می‌‌شود.

شینهوا در این باره افزود: نبود اتحاد سیاسی برای جبران اشتباه دولت آمریکا، باعث شده که هم‌اکنون واشنگتن دچار ضعف در اعتماد به نفس شود.

در این گزارش آمده است که تعطیلی آمریکا تأثیر فوری بر گردشگران خارجی دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول