اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 5 سال آینده

سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در ایران به 700 هزار هکتار افزایش می‌یابد

دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: سطح زیر کشت محصولات ارگانیک کشور تا پنج سال آینده به 700 هزار هکتار افزایش می‌یابد.

سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در ایران به 700 هزار هکتار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، مهدی مهدی‌پور در مراسم آغاز به‌کار انجمن ارگانیک اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد افزود: با توجه به پتانسیل کشور و در صورت شناخت مناطق بکر و مناسب می‌توان این رقم را به بیش از یک ‌میلیون هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تا سال 2008 تولید و مصرف محصولات ارگانیک در جهان رشد 20 درصدی داشت، اظهار داشت: این انجمن در سال 85 با هدف استانداردسازی محصولات کشاورزی در جهت افزایش سلامت غذایی و افزایش بهره‌وری با استفاده از شرایط موجود در کشور تشکیل شده است.

مهدی‌پور همچنین پایداری در تولید، عرضه و تجارت، زمینه‌سازی جهت صدور گواهی ملی و بین‌المللی برای محصولات ارگانیک مطابق با استانداردهای بین‌المللی، ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی، ایجاد بازار داخلی محصولات کشاورزی ارگانیک و افزایش صادرات غیرنفتی را از وظایف انجمن ارگانیک ایران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شعبه‌های استانی وظیفه‌ نظارت بر فروشگاه‌های عرضه‌ محصولات ارگانیک را به عهده دارند، گفت: انجمن ارگانیک با صنایعی که به صورت غیرواقعی برند این انجمن را روی محصولا‌تشان درج می‌کنند، برخورد قانونی و جدی را در دستور کار قرار داده است.

دبیر انجمن ارگانیک ایران همچنین از تشکیل موسسه تحقیقات ارگانیک ایران خبر داد و افزود: این موسسه در آینده نزدیک در زمینه‌ چگونگی تولید و عرضه‌ محصولات ارگانیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مهدی‌پور با اشاره به نادرست بودن تصوری که محصولات ارگانیک را کاملا فاقد هرگونه مواد سمی می‌داند، اظهار داشت: حتی محصولات تمام ارگانیک نیز درصدی از آن مواد در خود دارند که البته بسیار ناچیز است و خیلی قابل توجه نیست.

وی همچنین از استقبال خوب ایرانی‌ها از محصولات مختلف ارگانیک خبر داد و به پایین بودن عرضه و تنوع این محصولات هم اشاره کرد و گفت: استان لرستان نهمین استانی است که شعبه‌ انجمن ارگانیک ایران در آن تاسیس شده که تاثیرات مطلوب این انجمن در سال‌های آینده به وضوح قابل مشاهده است.

انتهای پیام/2304/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول