اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشدار داد

تداوم شیوع وبا در افغانستان/ لزوم اتخاذ تدابیر لازم در مرزهای شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تداوم شیوع وبا در افغانستان گفت: وبا در خراسان رضوی از مرز هشدار خارج نشده اما باید تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش این بیماری صورت پذیرد.

تداوم شیوع وبا در افغانستان/ لزوم اتخاذ تدابیر لازم در مرزهای شرقی

رضا سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با گزارش ابتلا به بیماری وبا در استان اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به وبا در استان خراسان رضوی همان دو مورد هفته گذشته است و افزایشی در مورد مبتلایان به وبا در استان نداشتیم، اما استان همچنان از مرز هشدار خارج نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: متاسفانه شیوع وبا در کشور افغانستان ادامه دارد و در این رابطه و به دلیل هم مرزی استان خراسان رضوی با کشور افغانستان و تردد مهاجران افغانی در مرزهای استان، باید تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش وبا صورت پذیرد.

سعیدی با اشاره به تعداد مبتلایان به وبا در کشور گفت: در حال حاضر در کشور 170 مورد مبتلا به وبا داریم که اکثر این افراد از مهاجران افغانی و پاکستانی بودند و اغلب گزارش‌های ابتلا به وبا در استان‌های مرزی کشور ارائه شد.

وی در رابطه با افرادی که احتمال بروز وبا در آنها بیشتر از سایر افراد است، بیان داشت: افرادی که از قرص‌های معده استفاده می‌کنند باید در مصرف سبزیجات دقت کافی داشته باشند تا به وبا مبتلا نشوند، همچنین استفاده از آب‌های سطحی و قنات نیز احتمال ابتلا به وبا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/2202/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول