اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

بانوان در مهار جنگ نرم نقش بسزایی دارند

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: امروز که در جنگ نرم دشمن قرار داریم، نقش تأثیرگذار بانوان بیش از گذشته نمایان است و زنان ایرانی باید در مهار جنگ نرم دشمنان بکوشند.

بانوان در مهار جنگ نرم نقش بسزایی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، صدیقه جهازی پیش از ظهر امروز در یادواره زنان شهید و شهید شاخص‎ سپاه هاشمی که در مسجد سجادیه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه زنان در طول انقلاب اسلامی در نقش‌‏های گوناگون به انقلاب کمک کرده‌‏اند، افزود: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و سازندگی و اکنون در مسئولیت‌‏های مختلف به وظایف خود به خوبی عمل کرده‌‏اند.

وی افزود: زنان در کنار مردان در تمام صحنه‏‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور فعال داشته و همراه انقلاب و در دفاع از ارزش‌‏ها و آرمان‏‌ها پیش‎قدم بوده و هستند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود خاطرنشان کرد: زنان جامعه ما با الگو گرفتن از بانوانی همچون فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) در حرکت در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب گام برداشته و در این، لحظه‌‏ای کوتاهی نکرده‌‏اند.

جهازی تصریح کرد: زنان در پیروزی انقلاب یک نقش داشتند و در دفاع مقدس نقش دیگری داشته و امروز نیز تکلیف و وظیفه‌‏ای دیگر دارند.

وی با بیان اینکه امروز در امتحان بسیار مهمی قرار داریم، افزود: اگر در پیروزی انقلاب حضور داشته و در دفاع مقدس خود و فرزندان و همسران ما حضور داشتند؛ امروز و در دوران حاضر باید نقش مهم خود را در تأثیرگذاری بر خانواده دنبال کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود بیان کرد: امروز که در جنگ نرم دشمن قرار داریم؛ نقش تأثیرگذار بانوان بیش از گذشته نمایان است؛ چرا که دشمن در خانواده‌‏های ما حضور دارد و فرزندانمان را هدف قرار داده است.

وی افزود: امروز اگر در ماهواره، اینترنت، بازی‏های رایانه‌‏ای و البسه و لوازم مورد استفاده فرزندان‎مان دقت نکنیم، همه ابزاری از جنگ نرم علیه آن‎ها هستند که ما خواسته یا ناخواسته آن‎ها را برای فرزندان خود فراهم می‏‌کنیم.

جهازی اظهار کرد: باید مراقب باشیم که فرزندان‎مان را به کدام راه راهنمایی می‏‌کنیم، راه خیر یا راه شر و اگر متوجه نباشیم، فردا دیگر پشیمانی سودی ندارد.

وی تأکید کرد: دشمن با فرهنگ خود به جنگ ما آمده است و باید آمادگی مقابله با این جنگ را داشته باشیم و تلاش کنیم تا فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا که همان فرهنگ ناب اسلامی است را در نسل جوان ترویج و تعمیق دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود افزود: جوانان امروز به دنبال ظواهر هستند و کمتر به عمق توجه دارند و باید در خانواده‌‏ها با نرمی و محبت به آن‎ها در مورد فرهنگ بیگانه آگاهی و آن‎ها را متوجه فرهنگ اسلام ناب کنیم.

وی با تجلیل از جانفشانی شهدا و ایثارگران دفاع مقدس گفت: بانوان رزمنده دوران دفاع مقدس علاوه بر وظیفه مادری و همسری به تکلیف خود که دفاع از میهن و کمک به رزمندگان بود عمل کرده و در این راه به فیض شهادت نائل آمدند و باید راه آن‎ها را ادامه دهیم تا شرمنده آن‎ها در دنیا و آخرت نباشیم.

انتهای پیام/2249/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول