اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیشنهاد رئیس کمیسیون شورای شهر اردبیل صورت گرفت

آزاد‌سازی محیطی امامزاده صالح/ کارگروه احیای امامزاده صالح در اردبیل شکل گرفت

با پیشنهاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل و امضای 9 نفر از اعضا طرح آزاد‌سازی محیطی امامزاده صالح اردبیل در دستور کار قرار گرفت.

آزاد‌سازی محیطی امامزاده صالح/ کارگروه احیای امامزاده صالح در اردبیل شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این طرح که جزئیات آن در جلسه شورای شهر اردبیل که صبح امروز برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت به پیشنهاد زکی‌الله خوشبخت رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و امضای 9 نفر از اعضا ارائه شده تا شهرداری در طرحی منسجم نسبت به آزاد‌سازی محیطی امامزاده صالح اقدام کند که بعد از بحث و بررسی‌های مختلف کار گروهی در این زمینه تشکیل شد تا با محوریت شورا و شهرداری و حضور سه دستگاه راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه این طرح مورد توجه قرار گرفته و در دستور کار باشد.

مبدع این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اردبیل از شهرت جهانی در عالم تشیع و خاستگاه عشق و ارادت به اهل بیت برخوردار است و برای نشان دادن میراث فرهنگی و غنی و پربار این دیار انتظار داریم که اماکن مذهبی و معنوی این شهر متناسب با شأن و جایگاه اردبیل مورد توجه قرار گیرد چرا که برخی از اماکن در حال حاضر در شأن و مرتبت این شهر سر و سامان نیافته است.

ذکی‌الله خوشبخت وجود امامزاده صالح را یک برکت و حیات معنوی در این دیار اعلام کرد و گفت: سر این امامزاده شریف در تهران و در قالب امامزاده صالح شهرت عام و جهانی دارد در حالی که پیکر این امامزاده در اردبیل دفن شده و در حالی که پناهگاه خاندان شیخ‌صفی بوده است امروز در نهایت گمنامی قرار گرفته است.

وی افزود: ما وظیفه داریم این امامزاده را حتی بیشتر از چهره جهانی شیخ‌صفی نیز شایسته و مطلوب معرفی کنیم چرا که امروز این امامزاده متولی و رسیدگی‌کننده واقعی ندارد و به دلیل واقع شدن در هسته مرکز ی شهر نیازمند مرمت و توجه ویژه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: بنده پیشنهاد کردم به همت شورا و شهرداری با وجود اینکه در حیطه و اختیارات ما نبوده به این امامزاده و آزاد‌سازی محیطی آن توجه شود تا این مکان معنوی به یک فضای ارزشمند برای حضور آحاد مردم تبدیل شود.

خوشبخت یادآور شد: قطعاً در این زمینه مشارکت خیرین را نیاز داریم تا با تملک زمین و ارضی اطراف این امامزاده نسبت به گسترش رواق و محوطه امامزاده صالح اقدام ضروری را انجام دهیم.

 

اما رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: اعضای شورا هر طرحی را ارائه کنند باید منابع مالی آن تامین شود.

حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری گفت: با توجه به بالا بودن هزینه تملک اراضی اطراف امامزاده صالح اردبیل باید با همکاری سایر دستگاه‌ها و با اولویت به این کار اقدام کنیم و اجازه ندهیم در ذهن مردم به دیدگاه عدالت محورانه شورا سوء ذهنیتی پیش آید.

وی به وجود فضای سبز در اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که ساکنان شهر برای یک متر فضای سبز در حسرت هستند چگونه باید میلیاردی پول هزینه کنیم تا آزاد‌سازی فضای اطراف امامزاده انجام شود.

رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: شهرداری با همراهی راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا در این زمینه مطالعه لازم با تعیین مشاور خاص صورت گیرد تا طرح نهایی در این زمینه به شورا ارائه شده و در این باب تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: با حفظ حق و حقوق مردم حسب امکان شهرداری و مقدورات باید در آزاد‌سازی حریم امامزاده صالح اردبیل و ایجاد فضای سبز در این نقطه برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

جواد زنجانی گفت: ما ضرورت توسعه و رونق امامزاده صالح اردبیل را ضروری و حیاتی می دانیم اما نباید این کار منجر به قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری پایین اراضی و محوطه اطراف امامزاده شود در حالی که بهتر است این کار با دیدگاه‌های کارشناسی و در قابل کار گروه پیگیری این طرح صورت گیرد.

سلامت صفری دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز عنوان کرد: به دلیل توان ضعیف شهرداری در تملک اراضی اطراف این امامزاده پیشنهاد می کنم در فرجه زمانی سه ساله این امر مورد توجه قرار گیرد.

ولی نعمتی دیگر عضو شورای شهر از هیئت امنای این امامزاده خواست تا با کارهای تبلیغی و فرهنگی و فضاسازی‌های محیطی به معرفی این امامزاده و آشنایی مردم و مسافران با این فضا اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه و جمع‌بندی نظرات با اکثریت آرا تصمیم گرفته شد کار گروهی با عنوان آزاد‌سازی محیطی امامزاده سید صالح اردبیل با حضور شهرداری، نماینده شورا، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تشکیل شود تا در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول