اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفت و گو با فارس:

سپاه با کار فرهنگی متناسب با سنت‌های منطقه مخالف نیست‌

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: سپاه با کارهای فرهنگی متناسب با سنت‌های بومی منطقه مخالف نیست و توسعه فرهنگی استان باید با ساختار و سنت‌های مردم سازگار باشد.

سپاه با کار فرهنگی متناسب با سنت‌های منطقه مخالف نیست‌

سردار محمدحسین رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در بحث فرهنگی باید گفت، مردم کردستان از یک ظرفیت خوبی برخوردار هستند که برگرفته از اعتقادات و سنت‌های موجود و رایج در بین آنها است.

وی افزود: رویکرد مردم استان با توجه به این شاخصه‌ها رویکردی قابل قبول و خداپسندانه است.

وی خاطرنشان کرد:‌ تمام اقداماتی که تحت عنوان برنامه‌های فرهنگی در سطح استان انجام می‌شود، ضمن اینکه جای تقدیر دارد، مثل هر کار دیگری دارای آسیب‌های است.

وی تصریح کرد:‌ مردم کردستان از مسئولان انتظار دارند، ضمن اجرای کارهای فرهنگی متناسب با شئون و نیازمندی‌ها به غنا و افزایش کیفیت برنامه‌ها توجه داشته باشند و آسیب‌شناسی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به موقعیت کنونی کشور و هجمه‌های نرم دشمنان اظهار کرد: برای پیروزی بر دشمنان در چنین میدانی باید راه‌های مقابله و شیوه‌های موثر را اتخاذ کرد.

وی تصریح کرد: نظام برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمن نیاز به سربازانی توانمند دارد که بتوانند با عکس‌العمل درست مانع تحقق توطئه‌های دشمنان شوند چون‌ سربازانی که به جای اثابت تیر به دشمن خودزنی می‌کنند ارزشی ندارند.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی در استان نوعی بی‌انصافی است، گفت: اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده است اما به معنی این نیست که آسیب‌ها را نیز نادیده بگیریم.

نادیده گرفتن آسیب‌ برنامه‌های فرهنگی نوعی ساده‌اندیشی است

وی تصریح کرد: نادیده گرفتن کمبودها و آسیب‌های موجود تنها به خاطر ناراحت نشدن عده‌ای خاص نوعی ساده‌اندیشی است.

به گفته وی، سپاه با هیچ کار فرهنگی متناسب با فرهنگ مردم، خصوصیات دینی، اخلاقی و اجتماعی آنها نه تنها مخالف نیست، بلکه خود متولی برگزاری سالانه صدها برنامه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه نهاد سپاه یک نهاد فرهنگی است، تصریح کرد: سپاه بیت‌المقدس پشتیبان بسیاری از کارهای فرهنگی در سطح استان است.

وی افزود: عملکرد ما در طول سال در حوزه کار بسیج و سایر حوزه‌ها نیز که نوعا به منظور توسعه استان انجام می‌شود در اصل یک کار فرهنگی است.

وی تصریح کرد: مداخله سپاه در برخی موقعیت‌های بحرانی همچون بازکردن جاده‌ها در شرایط سخت زمستان در کنار مردم‌یاری نیز یک کار فرهنگی است.

به گفته وی، اشتغال‌زایی و تمام اقداماتی که در راستای ارتقا معیشت مردم و تحقق حماسه اقتصادی توسط سپاه انجام می‌شود نیز ماهیت فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی بسیج هنرمندان، بسیج مداحان و بسیج اقشار مختلف اظهار کرد: کسانی که معتقدند سپاه با کار فرهنگی مخالف است ساده‌اندیش و غافل هستند.

نتیجه کار فرهنگی باید زدن سرباز دشمن باشد

وی با بیان اینکه ما مخالف برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند تئاتر خیابانی در استان نبوده و نیستیم، گفت: برخی‌ها به دنبال القا مخالف بودن سپاه با برگزاری این جشنواره بودند و این در حالی است که تنها هدف و خواست ما توجه به مسائل مهم و نیازهای ضروری مردم است.

وی اضافه کرد: کردستان نیاز به توسعه متوازن و متناسب در تمام حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی استان باید با ساختار و سنت‌های مردم سازگار باشد، افزود: مردم کردستان از علم بالا و فهم عمیقی برخوردار هستند به همین خاطر دوست دارند چیزهایی ببینند که متناسب با فرهنگ، آداب و رسومشان باشد.

به گفته وی، با برخی اقدامات فرهنگی در سطح استان نشان می‌دهیم که خیلی توسعه یافته‌ هستیم اما در میدان عمل اینگونه نیست.

وی تصریح کرد:‌ متولیان فرهنگی باید بدانند نتیجه هر کار فرهنگی باید زدن سرباز دشمن باشد چراکه خودزنی در میدان جنگ نرم جایی ندارد.

وی با بیان اینکه مدعی بی‌نقص بودن کارها و برنامه‌های فرهنگی سپاه استان نیز نیستم، اضافه کرد: اما علم بسیاری از کارها و رسالت‌هایی که زمین مانده به دست سپاه برداشته می‌شود.

حرف‌های سپاه در خصوص تئاتر خیابانی مریوان روشن است

وی با تاکید بر اینکه در مورد جشنواره تئاتر مریوان حرف‌های روشنی برای گفتن داریم، افزود: توجه به سایر نیازهای توسعه‌ای مورد نیاز مردم در کنار این برنامه تنها خواست و هدف ماست.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم آسیب‌هایی را که در برنامه سال گذشته تئاتر خیابانی مریوان وجود داشت بیان کنیم ولی اگر دوستان بخواهند این کار را خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره امسال نیز در شروع با آسیب‌هایی مواجه بود که گوشزد کردیم، گفت: رویکرد سپاه یک رویکرد فرهنگی است و تنها هدفش کمک به تمام کسانی است که در مسیر اعتلای نظام و انقلاب گام بر می‌دارند.

وی افزود: اگر ما مخالف این برنامه بودیم آسیب‌هایی را که در اقلام تبلیغاتی این جشنواره وجود داشت به آنها اعلام نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه سپاه برای مشارکت در اجرای این برنامه فرهنگی در سطح گسترده‌تری در تمام شهرهای استان آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: رضایتمندی و استفاده مردم از خروجی این جشنواره تنها شرط سپاه برای اجرای این برنامه در تمام شهرستان‌های استان است.

وی تصریح کرد: هدف همه در انجام کارهای فرهنگی تنها باید رضایت و علاقمندی مردم استان باشد نه تیم و گروه خاصی که از کشورهای خارج می‌آیند.چ

وی خاطرنشان کرد: آمادگی برگزاری ماهانه این جشنواره در 10 شهرستان استان را داریم و برای تحقق این مهم از تمام توان بسیج هنرمندان، بسیج مداحان و سایر ظرفیت‌های بسیج استفاده خواهیم کرد.

رضایتمندی مردم شرط کمک سپاه به تئاتر خیابانی است

وی گفت: تنها شرط سپاه برای ورود و هزینه‌کردن در این حوزه رضایت مردم و نداشتن آثار مخرب در خروجی این برنامه‌ها است.

وی افزود: متولیان فرهنگی باید از موضع‌گیری شفاف و روشن و مشارکت رسمی و غیررسمی سپاه در برنامه‌های فرهنگی خوشحال باشند هر چند تنها هدف ما رضای خدا و خشنودی مردم شریف استان است.

وی با بیان اینکه از تمام متولیان فرهنگی خواهش می‌کنم برای بیلان کاری تلاش نکنند گفت: محتوا و عمق‌بخشی که موجب رضایت مردم شود تنها هدف متولیان فرهنگی در اجرای هر برنامه و حرکتی باشد.

وی به برگزاری بیش از 600 ویژه برنامه توسط سپاه در هفته دفاع مقدس در سطح استان اشاره کرد و گفت: القا مخالفت سپاه با برنامه‌های فرهنگی با وجود این میزان کار کم لطفی است که از سوی برخی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: مردم سپاه را که هر روزه در روستاها در راستای توسعه و آبادانی و محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند می‌بینند و باور دارند.

وی در پایان گفت: ‌سپاه خدمت به مردم را افتخاری برای خود می‌داند و هر برنامه‌ای که خروجی آن موجب خدشه‌دار شدن ارزش‌های دینی و آئین و سنت‌های آنان نشود حمایت می‌کند.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول