اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

اعضای کارگروه بهداشت و درمان از ورود وبا به دماوند پیشگیری کنند

فرماندار شهرستان دماوند به اعضای کارگروه بهداشت و درمان دماوند مأموریت داد تا زمانی که موضوع شیوع وبا در کشور به حالت عادی درنیامده، از شیوع این بیماری در شهرستان دماوند پیشگیری کنند.

اعضای کارگروه بهداشت و درمان از ورود وبا به دماوند پیشگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در جلسه کارگروه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در فرمانداری این شهرستان، رسیدگی مستمر به بهداشت آب شرب شهری و روستایی را در این زمینه مهم برشمرد و اظهار داشت: مدیریت و مراقبت از منابع آب آشامیدنی از مبدأ و منبع آب تا مصرف، باید به طور ویژه دیده شود.

وی ضمن تأکید بر استمرار کلرزنی آب شرب گفت: تأمین بهداشت آب در محل‎هایی که با تانکر آب‎رسانی می‎شوند، نیز بر عهده آبفاست و باید در این زمینه نیز دقت شود.

افشارنادری همچنین به رسیدگی به وضعیت عرضه سبزیجات اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه بیشترین دلیل ابتلا به این بیماری از طریق سبزیجات آلوده است، مجمع امور صنفی و اتحادیه‏ها باید نظارت کافی در این زمینه داشته باشند.

فرماندار دماوند در خصوص آب آشامیدنی روستای مراء خاطرنشان کرد: اگر پس از پیگیری‎های انجام گرفته، تحویل و تأمین بهداشت آب شرب انجام نشد، شبکه بهداشت به صورت مکتوب مسئولیت هرگونه اتفاق در اثر آلودگی آب را به عهده خود متولیان روستا بگذارد.

افشارنادری یکی از مهم‎ترین نکات در آموزش پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا را مدارس خواند و تصریح کرد: با وجود 110 مدرسه و بیش از 15 هزار دانش‎آموز در سطح شهرستان، می‎توان از این طریق دادن آموزش‎های لازم به خانواده‎ها نیز اطلاع‎رسانی کرد و از دانش‎آموزان به عنوان رابط استفاده کرد.

وی همچنین در خصوص دوشنبه بازار از تهیه گزارش‏های کامل شبکه بهداشت در این زمینه قدردانی و اظهار کرد: شهرداری و مجمع امور صنفی برای سامان‎دهی و مدیریت وضعیت بهداشتی در این بازار اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/2568/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول