اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

به بخش محتوایی تئاتر توجه بیشتری شود/ تئاتر هنری که به صورت گروهی معنی می‌یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تئاتر هنری است که به صورت گروهی معنی می‌یابد و باید در بخش محتوایی تلاش بیشتری شود.

به بخش محتوایی تئاتر توجه بیشتری شود/ تئاتر هنری که به صورت گروهی معنی می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی امشب در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان، اظهار کرد: برای تمام فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی و هنری فقط سالی یک جشنواره داریم، اما برای تئاتر چهار جشنواره در طول سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی هنرها انفرادی هستند برای نمونه خوش‌نویسی و خطاطی به صورت انفرادی انجام می‌شود، اما تئاتر هنری است که به صورت گروهی معنی می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: یکی از عواملی که باعث شده تئاتر در بین هنرهای مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، پیوند اجتماعی این هنر با مردم است.

وی خاطرنشان کرد: یکصدا بودن و گروهی کار کردن در هنر تئاتر یک اتفاق خوب و ارزشمند به حساب می‌آید.

قطبی بیان کرد: تئاتر ابعاد فراوانی دارد که چهار بعد آن مهم‌تر است و شامل ابعاد فرانمودی و شفاهی می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ بعد فرانمودی را به دو قسمت صحنه و فرد و بخش شفاهی را به دو قسمت متن، رفتار و گفتار تقسیم می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: باید تمامی این حوزه‌ها هماهنگی و توازن وجود داشته باشد تا یک تئاتر اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی افزود: باید به بخش محتوا توجه بیشتری شود، متأسفانه تئاتر در بخش محتوا و زبان ضعیف شده و سعی می‌شود با پوشش لباس جبران این کمبود شود که کاری اشتباه است و باید تئاتر را از لحاظ محتوا قوی‌تر ساخت.

قطبی متذکر شد: تئاتر را می‌توان از سه چشمه مشاهده کرد چشمه نخست بازیگران و کارگردان تئاتر هستند، چشمه دوم مخاطب است و چشمه سوم مربوط به مسئولان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اذعان کرد: باید حوزه تأثیر تئاتر را بالاتر برد و به این وسیله فرهنگ کشور را در زمینه‌های مختلف تقویت کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در زمینه موضوع ضعیف کار شده است، ادامه داد: تئاترهای خوبی موضوع دفاع مقدس، نماز حجاب و موضوعاتی از این قبیل می‌توان ساخت که امیدواریم به این موضوعات هم توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/63015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول