اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بیجار:

شهدا نماد اقتدار و استقلال ملت و نظام اسلامی هستند

مدیر آموزش و پرورش بیجار، شهدای ایران اسلامی را نماد اقتدار و استقلال و آزادی ملت و نظام اسلامی عنوان کرد.

شهدا نماد اقتدار و استقلال ملت و نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محسن لطف‌اللهی شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان بیجار با محوریت شهید شاخص فرهنگی استان اسدالله کلهرزاده که با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، مسئولان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر فرهنگی بیجار در تالار شهید رجایی برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: جامعه با یاد شهدا و ترویج اهداف و آرمان‌های آنها راه سعادت را در پیش خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش ما باید در زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا باشد، خاطرنشان کرد: این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم و شهدا نیازی به یاد ما ندارند و برگزاری چنین یادواره‌هایی برای یادآوری رشادت شهدا نشان از آن است که ما به یاد و خاطره شهدا محتاجیم.

مدیر آموزش و پرورش بیجار خاطرنشان کرد: شهدا که از جان خود گذشتند زندگی را برای دین و ملت و ناموس و ضعیف و فقیر به ارث گذاشتند و محفلی معنوی و ارزشمند از شمع وجود حضورشان برای مردم ساختند.

لطف‌اللهی، برگزاری یادواره‌های شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و مقاومت و انتقال ارزش‌های ناب و خطیر به نسل‌های آینده خصوصاً جوانان است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار، اذعان داشت: حفظ یاد و خاطره و معنویات شهدا از کارشکنی‌های دشمنان برای ایجاد اختلال در جامعه جهت گمراهی جوانان جلوگیری می‌کند.

لطف‌اللهی، انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و ترویج آن به نسل‌های بعد را مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از فتنه‌های شوم دشمنان دانست.

وی، برگزاری چنین یادواره‌ها در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا را ماندگارترین و ارزشمندترین اقدام بیان و تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا همواره باید تداوم یابد و منوط به ایام و روز خاصی نباشد

 

مدیر آموزش و پرورش بیجار تصریح کرد: امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.

وی با اشاره به زندگینامه شهید شاخص فرهنگی استان کردستان به بیان وصایا و توصیه‌های این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید کلهرزاده مردم خصوصاً جوانان را به انجام فرایض و واجبات دینی، وظیفه‌شناسی و راستگویی و صداقت، ضرورت تلاش و فداکاری در راه امام (ره) و آرمان‌های شهدا و کمک به مردم دعوت می‌کرد.

لطف‌اللهی عنوان کرد: اگر امروز در عرصه‌های دیپلماسی و در عرصه جهانی سربلند هستیم و توانسته‌ایم مقابل بسیاری از کشورهای استکبار بایستیم، همه را مرهون خون پاک شهدای اسلام هستیم.

مدیر آموزش و پرورش بیجار، شهید کلهرزاده را سقای کربلای جنوب ایران نام برد و گفت: آن شهید والامقام مردانگی و ایثار و گذشت را از حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) سقای دشت کربلای حسینی آموخته بود.

لطف‌اللهی در پایان از شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بیجار خاطره‌های معنوی و آموزنده‌ای برای بهره معنوی حاضران بیان کرد.

انتهای پیام/79015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول