اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

ترویج فرهنگ عظیم دفاع مقدس راه مقابله با جنگ نرم است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ترویج فرهنگ عظیم دفاع مقدس راه مقابله با جنگ نرم است.

ترویج فرهنگ عظیم دفاع مقدس راه مقابله با جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محمدحسین رجبی شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان بیجار با محوریت شهید شاخص فرهنگی استان اسدالله کلهرزاده در تالار شهید رجایی شهر بیجار برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و هشت سال دفاع مقدس، ادامه راه شهدا را موجب سرافرازی و سربلندی ملت ایران اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه ما به شهدای گرانقدر ایران اسلامی افتخار کرده و در برابر رشادت و همت والای آن بزرگمردان سر تعظیم فرود می‌آوریم، تحقق آرمان‌های اسلامی در کشور و نفوذ انقلاب اسلامی در دنیا و عزت برای مسلمین و ایرانیان در سرتاسر جهان را مدیون خون پاک شهدا و جانبازی آنها عنوان کرد.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، گرامیداشت هفته دفاع مقدس مختص به یک هفته نیست و باید همواره یاد آن فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها را گرامی بداریم، چراکه هر آنچه که اکنون در ایران اسلامی و موفقیت‌هایی که محقق شده و موجبات سربلندی کشور عزیزمان را در جهان فراهم کرده است، مرهون آن دوران ارزشمند و یادآوری ایستادگی ملت ایران است.

رجبی خاطرنشان کرد: بیجار جزئی از استان کردستان است که با جغرافیای بسیار جالب از نظر طبیعی، جغرافیای غنی و بسیار معنوی از نظر جغرافیای انسانی، کمک چشمگیر و قابل قبولی از نظر فرهنگی و پشتیبانی و امنیتی در مجموعه استان به حساب می‌آید.

وی با یادآوری رشادت‌های رزمندگان بیجاری در زمان جنگ تحمیلی، اظهار کرد: رزمندگان بیجاری پا به پای دیگر رزمندگان استان کردستان در دفاع از انقلاب و نظام و ارزش‌های والای اسلام به جبهه نبرد حق علیه باطل شتافتند.

فرمانده سپاه کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان و قبل از آغاز جنگ تحمیلی دو جبهه جنگ داشته‌ایم، گفت: رزمندگان با ایستادگی مقابل درگیری‌های تحت عنوان درگیری‌های قومی که ضدانقلاب اجیر شده توسط استکبار جهانی برای مقابله با خیزش‌های اسلامی و نفوذ پیشرونده انقلاب از اقصی نقاط دنیا مأموریت داشتند در این مناطق جلوی نفوذ انقلاب و ارزش‌های آن را بگیرند، حماسه‌ای مقتدرانه خلق کردند و این گوشه‌ای از دفاع کردستانی‌های غیور بود.

رجبی، دفاع بعدی را در استان کردستان بعد از جنگ تحمیلی بیان کرد و افزود: جنگ تحمیلی با پیروزی و اقتدار نظام اسلامی در دنیا به اتمام رسید اما دفاع همچنان باقی است و مردم غیور کردستان با آگاهی از شیطنت‌های دشمنان در ایجاد اختلاف در این استان از کیان اسلامی دفاع می‌کنند.

هدف جنگ نرم تصرف اذهان جوانان است

وی اظهار کرد: در جنگ تحمیلی ملت ایران اسلامی با اقتدار و بر مبنای دین محوری و خداباوری با رهبری عالمانه و مدبرانه امام راحل با مجاهدت‌های بی‌بدیل رزمندگان در زمینه دفاع از اسلام و آب و خاک کشور شجاعت و حماسه آفریدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه عظمت اسلام در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس مشاهده و به تمامی جهانیان عرضه شد افزود: در جنگی نابرابر با کمبود امکانات و تجهیزات مقابل رژیم صدام که از تمامی لحاظ مورد حمایت کشورهای استکبار و پوشالی و مرتجع عربی قرار گرفت سربازان و رزمندگان ایران اسلامی پیروز و دشمن تسلیم اسلام و دفاع و مجاهدت رزمندگان شدند و این نشان از اقتدار ایران و رزمندگان ایران اسلامی دارد.

رجبی با اشاره به جنگ‌های قبل از پیروزی انقلاب گفت: در تمامی جنگ‌ها بخش عظیمی از خاک کشور را از دست دادیم اما در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با اینکه هشت سال به طول انجامید رزمندگان غیور اجازه تصاحب یک وجب از خاک میهنمان را به دشمن ندادند.

وی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان بی‌نظیر است تصریح کرد: ما مرهون رشادت رزمندگانی هستیم که جان خود را فدای دستاوردهای انقلاب اسلامی کردند و اقتدار  کنونی جمهوری اسلامی ایران که در دنیا کم‌نظیر است مرهون ایثارگری‌های آن بزرگواران است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تماس تلفنی رییس جمهور با اوباما گفت: تراز یک کشور در مقدمات مذاکره با کشورهای دیگر سنجیده می‌شود و ایران اسلامی اکنون با کشور  ابرقدرت جهان وارد مذاکره شده که این نشان از عظمت جمهوری اسلامی ایران در دنیا است.

رجبی افزود: حضور رییس جمهور آمریکا بلافاصله بعد از تماس تلفنی میان خبرنگاران نشان از اهمیت این موضوع و نشان از عظمت ایران در دنیا دارد.

وی عظمت کنونی ایران اسلامی را مرهون شهدا و رزمندگان و ایستادگی آنها مقابل دشمنان عنوان کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: گوش به فرمان بودن مردم ایران اسلامی به فرامین مقام معظم رهبری که خلق حماسه سیاسی به فرمان ایشان از آن جمله است، موجب عظمت و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی در جهان شده است.

رجبی با تقدیر از مردم بیجار که در حماسه سیاسی بیشترین درصد را در استان به خود اختصاص داده‌اند گفت: مردم فهیم این خطه از استان همواره در تمامی زمینه‌ها پیشتاز بوده و در خدمت نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرامین رهبری در خصوص جنگ نرم گفت: امروز وارد جبهه نبرد و جنگی شده‌ایم که ظاهری آرام داشته و خاکریزی مشخصه ندارد و اکنون آگاهی و آمادگی مردم در مقابله با این جنگ نیز موجب شکست دشمن خواهد شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه یکی از تفاوت‌های جنگ نرم و سخت در قلمرو آن است، ادامه داد: جنگ سخت از طریق هجوم به سرزمین است ولی جنگ نرم در فضای مجازی انجام می‌شود و نمادها و مصادیق ان در فضای واقعی نمایان خواهد شد.

رجبی از اهداف مهم جنگ نرم تصرف اذهان جوانان توسط دشمن عنوان کرد.

وی در پایان تصریح کرد: با الگوگیری از دلاورمردی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و ترویج ارزش آن دوران میان اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان می‌توان در مقابله با جنگ نرم دشمنان ایستاد و پیروز شد و عظمت ایران را همچون همیشه به اثبات رساند.

انتهای پیام/79015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول