اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر مطرح کرد

شوراهای اسلامی بازوان توانمند حوزه سلامت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت:‌‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا یاری‌گران و بازوان توانمند حوزه سلامت‌ هستند.

شوراهای اسلامی بازوان توانمند حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر،‌ حسن فخرایی عصر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر دیر با بیان اینکه شورای اسلامی نقش ویژه‌ای در حوزه‌های گوناگون دارد، گفت: با توجه به اینکه رویکرد سلامت ازجمله محورهای برنامه شورای اسلامی شهر دیر است، امیدواریم گام‌های مثبتی در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان برداشته شود.

وی، توسعه حوزه سلامت را وظیفه تمامی نهادها و ادارات دانست و اظهار داشت: وزارت بهداشت تنها قادر نیست طرح‌های حوزه سلامت را اجرا کند، بلکه همکاری سایر نهادها و ادارات دراین حوزه لازم و ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، شورای‌های اسلامی شهر و روستا را بازوان توانمند حوزه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا در احصای مشکلات و معضلات بهداشتی و زیست محیطی و کمک به رفع آنان همواره شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر را حمایت کرده‌اند.

فخرایی به مشکلات بهداشتی شهر دیر اشاره کرد و متذکر شد: محیط نامناسب و غیربهداشتی بازار هفتگی دیر، سگ‌های ولگرد، مکان سردخانه اموات، وجود کارگاه‌های مزاحم و نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر از جمله مشکلات و معضلات بهداشت محیط شهر دیر است.

وی، فاضلاب‌های رها شده‍‌‌ در معابر شهری را تخلف دانست و از شهرداری دیر خواست در برخورد با افرادی که اقدام به رها کردن فاضلاب منازل خود به معابر عمومی می‌کنند، برخورد قانونی کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در حوزه سلامت شهری، اذعان داشت: تعامل دوسویه شورای اسلامی و شبکه بهداشت و درمان موجب رفع مشکلات بهداشتی شهر خواهد شد و ما در این خصوص آماده همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستیم.

عباس پولادی با بیان اینکه با رفتارهایی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند بدون اغماض برخورد خواهد شد، اذعان داشت: با وجود اینکه رویکرد شورای اسلامی شهر به عدم دخالت در امور اجرایی شهرداری است، اما در مواردی که عملکرد مجموعه شهرداری، سلامت شهروندان را تهدید کند برخورد بازدارنده و هدایت‌محور خواهیم داشت.

وی درخصوص وضعیت غیربهداشتی محل پنجشنبه بازار دیر گفت: شورای اسلامی رایزنی‌هایی با شرکت متانول کاوه در زمینه بتن‌ریزی محل برگزاری پنجشنبه بازار داشته و با قول‌های مساعد مدیریت آن، امیدواریم به زودی مشکل غیربهداشتی بودن زمین آن برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دیر با اشاره به وضعیت بهداشت محیط شهر دیر، ابراز داشت: شهروندان باید با همکاری شهرداری وضعیت بهداشت محیط شهر را ارتقا بخشند و در زمینه رعایت اصول بهداشت محیط و در نتیجه کاهش بیماری‌ها، یاریگر شبکه بهداشت و درمان باشند.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول