اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«کاترین اشتون» با مقامات ارشد مصری در قاهره دیدار کرد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که شب گذشته برای سفری سه روزه وارد مصر شده است، امروز با شیخ الازهر، وزیر خارجه مصر و رئیس کمیته ۵۰ نفره قانون اساسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

«کاترین اشتون» با مقامات ارشد مصری در قاهره دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مقر کمیته 50 نفره قانون اساسی مصر را بعد از دیدار با «عمرو موسی» رئیس این کمیته ترک کرد.

موسی در جمع خبرنگاران بعد از این دیدار که پشت درهای بسته برگزار شده بود گفت: احساس می‌کنم موضع اتحادیه اروپا در قبال تحولات مصر پیشرفت کرده و شرایط کشور را به صورت بهتری درک می‌کنند.

رئیس کمیته 50 نفره قانون اساسی مصر افزود که موضوعاتی که در این نشست بررسی شده در ارتباط با نقشه راه و حمایت از احزاب مصری بوده و درباره شرایط مرسی و یا گروه اخوان المسلمین که دیگر در رأس قدرت نیستند سخنی به میان نیامد.

«بدر عبدالعاطی» سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز تأکید کرد که محور موضوعات دیدار اشتون و «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر را روابط دو جانبه اتحادیه اروپا و قاهره و کمک‌های اقتصادی به این کشور و همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو طرف به خود اختصاص داده است.

وی همچنین تأکید کرد که در این دیدار پروژه سد النهضه مصر و تعدادی از موضوعات مهم منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

پیشتر وزارت خارجه مصر اعلام کرده بود که اشتون برای میانجیگری به مصر نیامده و برنامه‌ای برای دیدار با محمد مرسی ندارد.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و هئیت همراهش همچنین با «احمد الطیب» شیخ الازهر در الازهر دیدار کرد و در این دیدار آخرین دستاوردهای تلاش‌های اعمال شده در کشور برای ایجاد ثبات و امنیت و آخرین تحولات مصر و منطقه بررسی شد. اشتون شب گذشته در سفری سه روزه وارد قاهره شده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول