اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نام‌نویسی در طرح تربیت حافظان قرآن از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت

نام‌نویسی در دور دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت و تا رسیدن به افق تعیین شده برای امسال ۸۰ هزار داوطلب باقی است.

نام‌نویسی در طرح تربیت حافظان قرآن از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نام نویسی طرح تربیت حافظان قرآن که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در حال اجرا است از مرز 200 هزار نفر گذشت.

مسئولان برگزار‌کننده در آغاز طرح از برنامه‌ریزی برای تربیت 280 هزار حافظ قرآن در سال 1392 خبر داده بودند که برای رسیدن به این هدف 80 هزار داوطلب دیگر نیاز است.

بنا بر این گزارش این طرح سال گذشته با نام‌نویسی داوطلبان آغاز و دور اول آن با شرکت بیش از 238 هزار نفر آغاز شد و آزمون طرح 13 اردیبهشت‌ماه 1392 در سراسر کشور برگزار شد، البته حجت‌الاسلام «احمد شرفخانی» در روز برگزاری آزمون از حضور حدود 100 هزار نفر در آزمون دور نخست طرح خبر داد.

دور دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم از مرداد‌ماه 1392 آغاز شد و تا کنون بیش 200 هزار نفر در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند و با احتساب شرکت‌کنندگان دور اول تعداد افراد ثبت‌نامی در طرح تربیت حافظان قرآن به حدود 440 هزار نفر می‌رسد.

تربیت مربی حفظ قرآن کریم از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف است که با راه‌اندازی مرکز قم در هفته 40 مربی حفظ از بین حافظان 3 تا 5 جزء تربیت می‌شود، همچنین مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه برای شهر‌های بزرگ مانند تهران، مشهد و اصفهان در همان شهر‌ها دوره‌های تربیت مربی حفظ برگزار می‌کند.

به گزارش فارس تا کنون استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمان، یزد، ایلام، لرستان و چند استان دیگر بالاترین آمار نام‌نویسی را در دور دوم این طرح به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول