اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مسئولان ارشاد و رئیس پلیس آگاهی قم مطرح شد

ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم

در جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت کامل دستگاه‌های اجرایی استان در پیشگیری از وقوع جرم تاکید شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در راستای فعالیت‌های کمیته پیشگیری از وقوع جرم استان و اجرای برنامه‌های مختلف در راستای کاهش تخلفات و جرایم با اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه، جلسه‌ای ظهر امروز با حضور سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و کارشناسان مربوطه با سرهنگ مهدی قدمی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم در محل این اداره کل تشکیل شد.

در این جلسه به برخی معضلات و مشکلات اشاره و یکی از مهمترین علل بروز برخی تخلفات و جرایم موجود، زمینه مساعد برای وقوع جرم برشمرده شد که ارتقای سطح اطلاعات تمام گروه‌ها و قشرهای مختلف در سطح استان برای جلوگیری از بروز برخی جرایم و مشکلات بعدی آن در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین در این نشست، همکاری و مساعدت تمام دستگاه‌ها به‌ویژه مراکز فرهنگی، آموزشی و تبلیغاتی استان و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و استفاده از توان بخش‌های مختلف اداری و آموزشی لازم و ضروری برشمرده شد.

با توجه به اینکه معمولا پلیس و نیروهای انتظامی و امنیتی پس از وقوع جرم حاضر می‌شوند و برای دستگیری مجرم و چگونگی رخداد آن جرم به بررسی می‌پردازند، بخش مهم و زیادی از جرایم باید قبل از وقوع و توسط دستگاه‌ها و نهادها و با کمک مردم پیشگیری شوند، به همین منظور در این جلسه مقرر شد از ابزارها و ظرفیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با مساعدت سایر دستگاه‌ها در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب استفاده شود و این اداره کل فضای لازم و زمینه مساعد را برای شروع فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مهیا کند.

ضمنا مقرر شد که پس از هماهنگی، نسبت به ارائه گزارش و بررسی راهکارهای فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم در جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی استان اقدام شود.

گفتنی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اعضای شورا و کمیته پیشگیری از وقوع جرم است.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول