اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب:

برخوردهای مقطعی با متخلفان مسائل بهداشتی جوابگو نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه رسیدگی به مسائل بهداشتی در خارج از محدوده شهری به عهده محیط زیست است، گفت: برخوردهای مقطعی با متخلفان مسائل بهداشتی جوابگو نیست و عزم ملی می‌خواهد.

برخوردهای مقطعی با متخلفان مسائل بهداشتی جوابگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید نورآبادی ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با بیان اینکه رسیدگی به مسائل و معضلات بهداشتی در خارج از محدوده جزو وظایف محیط زیست است، گفت: این به معنای شانه خالی کردن از مسئولیت ذاتی شبکه بهداشت و درمان نیست و مسئولان این اداره در تلاش هستند تا نسبت به تأمین سلامتی مردم اهتمام کنند.

وی با اشاره به آبیاری قسمتی از مزارع این شهرستان با فاضلاب شهری افزود: تاکنون به 30 نفر از کشاورزان منطقه اخطارهای لازم داده شده است که 14 نفر از آنها به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب با اشاره به اینکه برخوردهای مقطعی و پرداخت جریمه جوابگو نبوده است؛ اظهار کرد: برخورد با متخلفین بهداشتی عزم ملی می‌خواهد و مسئولان بلندپایه شهرستان باید پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که تصفیه‌خانه فاضلاب بناب به بهره‌برداری نرسد شاهد چنین معضلاتی خواهیم بود، لذا امیدواریم مسئولان امر در خصوص تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان گام‌های محکم‌تری بردارند.

اجرای 9 طرح تصفیه‌خانه در شهرهای آذربایجان شرقی

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز از اجرای 9 طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: متوسط برخورداری جمعیت در سطح کشور از فاضلاب شهری 33 درصد است، در حالی که این رقم در استان آذربایجان شرقی 56 درصد و در شهرستان بناب 58 درصد است.

حسین اخگری با اشاره به اینکه تاکنون 145 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان کار شده است؛ افزود: تاکنون برای این بخش در این شهرستان افزون بر 400 میلیارد ریال هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، ادامه اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب بناب در حال مناقصه است و امسال برای تکمیل این پروژه افزون بر 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر آب و فاضلاب بناب نیز در این نشست گفت: با وجود اینکه در سال 71 بالای 3 هزار و 500 انشعاب فاضلاب فروخته شده که با کانال سنتی اداره می‌شد، هیچکس به آن اشاره‌ای نمی‌کند.

فردین اسماعیلی افزود: بالای 3 هزار و 500 انشعاب سنتی فاضلاب در این شهرستان را به شبکه مدرن تبدیل کردیم.

وی گفت: موضوع تصفیه‌خانه یک طرح ملی است و اجرای این طرح درحدود اختیارات شرکت آب و فاضلاب استان نیز نیست و تاکنون افزون بر 440 میلیارد ریال از اعتبارات منابع مختلف صرف اجرای طرح فاضلاب این شهرستان شده است.

مردم بناب آلایندگی بناب را چند سال از تحمل می‌کنند

رئیس شورای شهرستان بناب نیز در این نشست عمده مشکل این شهر را عدم تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب بناب اعلام کرد و گفت: باید قبل از زمان کاشت محصولات کشاورزی به آنها هشدار می‌دادیم و مانع کاشت می‌شدیم.

مصطفی برزگران با انتقاد از عدم استفاده از سوخت گاز در نیروگاه سهند بناب افزود: چند سال است که مردم بناب آلایندگی این نیروگاه را تحمل می کنند، در حالی که دستگاه‌های این نیروگاه برای استفاده از سوخت گاز تعبیه شده است.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در خصوص فازهای سوم و چهارم نیروگاه سهند بناب نیز گفت: مسئولان باید در صورت اجرای این طرح قبلاً فکر مشکلات زیست محیطی منطقه باشند و بعداً به فکر توسعه نیروگاه بیفتند.

رئیس شورای شهرستان بناب با اعلام اینکه زندگی در بناب مشکل شده است؛ تصریح کرد: اگر بحث تصفیه خانه فاضلاب بناب حل شود، قطعاً سایر مشکلات نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/60004/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول