اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان از ناتو درباره کمک نظامی به طالبان توضیح خواست

در پی اعلام مقامات امنیتی افغان مبنی بر واگذاری تجهیزات نظامی توسط نظامیان آمریکایی به طالبان، دولت افغانستان در این خصوص از ناتو توضیح خواست.

افغانستان از ناتو درباره کمک نظامی به طالبان توضیح خواست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از ناتو درباره کمک نظامی به طالبان توضیح خواست.

در این بیانیه به نقل از مقامات ولایت «زابل» در جنوب افغانستان تصریح شده است: نظامیان ناتو در هشتم مهرماه، 3 کانتینر مشکوک را توسط بالگرد به منطقه «تاخوم» فرمانداری «میزان» ولایت زابل منتقل کرده‌اند.

بر اساس منبع، از آنجا که در این منطقه فعالیت تروریست‌ها محسوس بوده و حضور نظامیان افغان کمرنگ است، لذا مشخص نیست که کانتینرها حاوی چه موادی بوده است.

وزارت کشور افغانستان به خاطر روشن شدن موضوع و رفع نگرانی نمایندگان ملت افغانستان، با ارسال نامه‌ای به فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان، خواستار توضیح درباره انتقال این کانتینرها به ولایت زابل شد.

«زلمی زابلی» رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات مجلس سنای افغانستان روز گذشته در صحن علنی مجلس سنا اعلام کرد که نظامیان آمریکایی در بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان دست دارند.

وی به نقل از مسئولان امنیتی ولایت زابل بیان داشت که نظامیان آمریکایی روز دوشنبه 3 کانتینر تجهیزات نظامی در یکی از مناطق ولایت «زابل» در اختیار شبه‌نظامیان طالبان قرار دادند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از حمایت مالی و نظامی آمریکا از طالبان منتشر شده بود که شورای ملی افغانستان خواستار روشن شدن این موضوع شد.

افغانستان در سال 2008 میلادی 2 دیپلمات ارشد خارجی از جمله «مایکل سمپل» را به خاطر حمایت از شبه‌نظامیان طالبان، از افغانستان اخراج کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول