اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب تصریح کرد

پسروی دریاچه ارومیه و مشکلات پیش‌ روی مردم بناب

فرماندار بناب گفت: پسروی دریاچه ارومیه که باعث بروز گرد و غبار نمک به منطقه شده و آبیاری مزارع کشاورزی بناب با فاضلاب شهری و از طرف دیگر آلایندگی نیروگاه سهند زندگی را برای مردم شهرستان بناب بسیار سخت کرده است.

پسروی دریاچه ارومیه و مشکلات پیش‌ روی مردم بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید برقی ظهر امروز در کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با بیان اینکه برخورد جدی با متخلفان از سوی مسئولان صورت نگرفته است؛ اظهار کرد: برخی افراد در این شهرستان همچنان با استفاده از فاضلاب شهری نسبت به آبیاری مزارع و صیفی‌جات اقدام می‌کنند و اعضای کار گروه به ویژه مسئولان شبکه بهداشت و درمان همچنان نظاره‌گر هستند!

وی با انتقاد از عدم توجه و نظارت دستگاه‌های ذیربط به مسائل بهداشتی مردم گفت: عده‌ای همچنان در قسمتی از این شهر محصولات کشاورزی را با فاضلاب شهری آبیاری می‌کنند که سلامتی مردم شدیداً مورد تهدید است.

رئیس کار گروه سلامت و امنیت غذایی بناب همچنین با بیان اینکه وظیفه نظارت بر تولید مواد غذایی سالم و محصولات کشاورزی و کنترل آبهای زیرزمینی به عهده مسئولان شبکه بهداشت است؛ خاطرنشان کرد: اگر مسئولان آیین‌نامه‌ها و قوانین را خوب مطالعه کنند، متوجه خواهند شد که مسئولیت به عهده آنهاست و این ضعف مسئولان را نشان می‌دهد که مسئولیت را به گردن دستگاه‌های دیگر بیندازیم.

برقی با اشاره به اینکه اراضی کشت شده جزو اراضی منابع طبیعی است که توسط افراد تصرف شده‌اند؛ گفت: در این اراضی محصولاتی نظیر خیار، گوجه، سیب زمینی و پیاز کشت می‌شود که غرق در فاضلاب هستند و امیدواریم با همکاری مقامات قضایی شاهد تخریب این اراضی باشیم که با سلامتی جان انسان‌ها بازی می‌کنند و دستگاه‌هایی هم که در این خصوص قصور کرده‌اند، باید مورد بازخواست قرار گیرند.

وی برای رسیدگی سریع و ویژه به این معضل خواستار اختصاص قاضی ویژه جهت پیگیری این پرونده شد.

فرماندار بناب همچنین با اشاره به آلودگی هوا ناشی از دود نیروگاه سهند گفت: خوشبختانه یک هفته‌ای است که نیروگاه سهند از سوخت گاز استفاده می‌کند که امیدواریم این روند ادامه یابد.

برقی تصریح کرد: پسروی دریاچه ارومیه که باعث بروز گرد و غبار نمک به منطقه شده و آبیاری مزارع کشاورزی بناب با فاضلاب شهری و از طرف دیگر آلایندگی نیروگاه سهند زندگی را برای مردم شهرستان بناب بسیار سخت کرده است که امیدواریم مسئولین برای همیشه برای سوخت نیروگاه سهند از گاز استفاده کنند.

در این نشست فیلمی که توسط کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از نحوه آبیاری مزارع و محصولات صیفی‌جات به وسیله فاضلاب شهری تهیه شده بود، درابتدای جلسه برای اعضای کار گروه پخش شد.

موضوع آبیاری بخشی از مزارع شهرستان به وسیله فاضلاب شهری به عنوان معضل چندساله و از جمله بحث‌های داغ جلسات کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان است که تاکنون نتیجه‌ای اخذ نشده ولی ظاهراً این بار مسئولان و اعضای کار گروه کمر همت بستند تا با این معضل خطرناک که با سلامتی مردم بازی می‌کند، به صورت جدی برخورد کنند.

انتهای پیام/60002/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول