اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

60 هزار دانش‌آموز نیازمند در خراسان شمالی مستحق کمک هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 168 هزار دانش‌آموز روانه کلاس‌های درس شدند، گفت: از این تعداد 60 هزار دانش‌آموز نیازمند در استان مستحق کمک هستند.

60 هزار دانش‌آموز نیازمند در خراسان شمالی مستحق کمک هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی پیش از ظهر امروز در جشن عاطفه‌های خراسان شمالی که به طور نمادین در آموزشگاه نرجس برگزار شد، اظهار کرد: البته باید در کمک به این دانش‌آموزان حرمت و کرامت آنان حفظ گردد تا دچار آسیب نشوند.

وی با اشاره به نگاه مطلوب در استان برای کمک به نیازمندان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت تصریح کرد: آموزش و پرورش استان نیز این آمادگی را داشته تا این کمک‌ها را جمع‌آوری و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وحیدی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی به دست‌گیری و کمک به نیازمندان همواره سفارش کرده است، گفت: امیدواریم همواره این فرهنگ همچنان حفظ و توسعه یابد و محرومیت از جامعه رخت بربندد.

وی با بیان اینکه دست‌گیری از نیازمندان در فرهنگ ایرانی با این بیت شعر سعدی که بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند نیز متجلی است، اظهار کرد: این بیت اکنون بر درب سازمان ملل نیز نصب و مزین شده است که مایه مباهات ایرانیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین برگزاری جشن عاطفه‌ها برای نخستین بار در مدارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این از تدابیر کمیته امداد استان بوده تا مراسم باشکوهی متناسب با جشن عاطفه‌ها برای جمع آوری کمک‌های نیکوکاران رقم بخورد.

* 7 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی هم شمار دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد را در استان 7 هزار نفر عنوان کرد.

امان‌الله حسین‌پور با بیان اینکه این نهاد نیز تلاش کرده تا غم نداری را از چهره دانش‌آموزان بزداید، تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت نیکوکاران و این نهاد نیازهای دانش‌آموزان نیازمند برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی عمده نیازهای دانش‌آموزان استان را کیف، کفش و البسه عنوان کرد.

* مردم خراسان شمالی در سخاوتمندی شهره کشور هستند

حسین‌‍‌پور در ادامه مشارکت‌های مردم خراسان شمالی برای حمایت از نیازمندان را برشمرد و گفت:‌ خوشبختانه طی سال‌های گذشته مردم این استان با کمک‌های خود ثابت کرده که در سخاوتمندی شهره و کم نظیر هستند.

وی اظهار کرد: بنا به اعلام معاونت مشارکت‌های مردمی این نهاد نیز مردم خراسان شمالی به نسبت سال قبل خود و میزان تعهد سخاوتمندانه برای حمایت از نیازمندان ورود کرده و در این عرصه مشارکت داشته‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، میزان کمک‌های مردم این استان طی سال در حوزه‌های صدقات، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری و سایر مناسبت‌ها به 300 میلیارد ریال می‌رسد که این کمک‌ها برای رفع نیازهای محرومان در زمینه‌های مختلف صرف می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا در جشن عاطفه‌های امسال هم با کمک نیکوکاران و مردم میزان کمک‌ها نسبت به سال قبل با رشد قابل توجهی همراه باشد.

به گزارش فارس، در این مراسم شماری از مسئولان آموزش و پرورش و کمیته امداد خراسان شمالی حضور داشتند.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول