اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

کمک به نیازمندان زمینه‌ساز تقویت فضائل اخلاقی است

فرماندار سنندج گفت: حرکت در راستای کمک به نیازمندان زمینه‌ساز تقویت فضائل اخلاقی است.

کمک به نیازمندان زمینه‌ساز تقویت فضائل اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین زنگ عاطفه‌ها در سنندج، اظهار کرد: گاهی هدف انشان از انجام هر اقدام و کاری کسب منافع شخصی است.

وی تصریح کرد: اما زمانی انسان به رتبه‌ای می‌رسد که با میل و اراده خود اقداماتی را نه برای منافع شخصی بلکه به منظور کمک به دیگران انجام می‌دهد.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: بحث محبت و عاطفه به عنوان یکی از ابعاد خلقت انسان موجب تحصیل بسیاری از کمالات و فرائض اخلاقی می‌شود.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه میل به خود یک میل ریشه‌دار در بین انسان‌هاست، اضافه کرد: اگر این میل در انسان کنترل نشود موجب تقویت حس خودخواهی و بی‌توجه شدن با سایر افراد جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک انجام کار با عشق و علاقه برای دیگران کاری ارزشمندی است که موجب تقویت دگرخواهی در انسان می‌شود و زمینه و بستر را برای پرورش سایر کمالات اخلاقی در انسان افزایش می‌دهد.

به گفته فرماندار سنندج، در هر جامعه‌ای که فقر حاکم باشد عدالت اجتماعی در حاشیه قرار می‌گیرد و این مسئله در جامعه اسلامی زیبنده نیست.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی اصل لاینفکی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد:  نیکوکاری در فطرت و سرشت هر انسانی وجود دارد و بر همین اساس در دین مبین اسلام که منطبق با فطرت انسان‌هاست، نوع‌دوستی و کمک به ‌دیگران توصیه شده است.

ه گفته وی، حفظ کرامت انسانی در زمان کمک به نیازمندان و محرومین از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار سنندج بر تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه تاکید کرد و گفت: نهادینه کردن این فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه موجب ریشه‌کنی فقر و محرومیت می‌شود.

میرزایی‌اصل از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یادگار ارزشمندی از امام راحل نام برد و گفت: این نهاد مقدس در راستای احیای سنت ارزشمند کمک به همنوعان و دستگیری از مستمندان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی حرکت در راستای کمک به نیازمندان را زمینه‌ساز تقویت فضائل اخلاقی دانست و گفت: کمیته امداد با برگزاری اینگونه برنامه‌ها مسیر و بستر کسب فضائل اخلاقی را برای مردم در سراسر کشور فراهم کرده است.

فرماندار سنندج تصریح کرد: کسانی که در سایه تربیت الهی، اسلامی و دینی پرورش پیدا می کنند باید قدردان شرایط مهیا شده باشند.

وی در پایان اضافه کرد: مشارکت و حضور در چنین مراسمات و برنامه‌هایی به منظور کمک به هم‌نوعان توفیق الهی برای انسان است که خوشبختانه در سایه نظام مقدس اسلامی به کمک نهادهایی همچون امداد فراهم شده است.

انتهای پیام/79002/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول