اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشمر مطرح کرد

استفاده ابرقدرت‌ها از حربه مواد مخدر برای تسلیم کردن دولت‌ها

فرماندار کاشمر گفت: امروزه از مواد مخدر برای به زانو درآوردن دولت‌ها در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند آسیب بیشتری به افراد جامعه برای رسیدن به مقاصد خود برسانند.

استفاده ابرقدرت‌ها از حربه مواد مخدر برای تسلیم کردن دولت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان صبح امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کاشمر با اشاره به تهدیدات و مخاطرات استفاده از مواد مخدر و تاثیر آن در جامعه اظهار داشت: مواد مخدر یک موضوع چند بعدی و پیچیده است و رویکرد این شورا در شهرستان در درجه اول پیشگیری و سپس مقابله است.

وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار خانواده‌ها در گرایش نیافتن به اعتیاد و نیز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندان افزود: اعضای فرهنگی این شورا بایستی با جدیت و برنامه‌ریزی در جهت آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها و سایر اقشار تلاش کنند و مانع از گسترش این بلای خانمان‌سوز شوند.

فرماندار کاشمر با تاکید بر این که دین باوری و تقویت ایمان مردم در کنار آگاهی بخشی و آموزش نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش عرضه و استفاده از مواد مخدر دارد، خاطرنشان کرد: بحث اشتغال معتادان بهبود یافته و حرفه‌آموزی آنان، ایجاد گشت مشترک بازرسی از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی، پاکسازی نقاط آلوده از خرید و فروشندگان مواد و دخیل کردن دانشگاه‌های شهرستان در اقدامات پژوهشی در حوزه مواد مخدر از مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا بایستی مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان در شهرستان‌های استان ایجاد شود.

فروزان در این جلسه پیشنهاد داد بسته‌های آموزشی با موضوع مشاوره مهارت‌های زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط ستاد استان به صورت متمرکز برای استفاده در محیط های دانشگاهی و خوابگاهی تهیه و توزیع شود.

انتهای پیام/2202/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول