اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خبر داد

بکارگیری تکنولوژی طراحی در خوشه صنعتی جواهرات و سنگ‌های قیمتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از بکارگیری تکنولوژی طراحی و آموزش در خوشه صنعتی جواهرات و سنگ‌های قیمتی مشهد خبر داد.

بکارگیری تکنولوژی طراحی در خوشه صنعتی جواهرات و سنگ‌های قیمتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، علی سلیمانی اظهار داشت: خوشه صنعتی جواهرات مشهد یکی از مصوبات هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی است که در حال حاضر در فاز توسعه بوده و روند رو به رشدی را در پیش دارد.

وی افزود: به ویژه این‌که صنعت جواهرسازی یکی از صنایع با ارزش افزوده بالا است که به همین دلیل به عنوان یک خوشه اولویت‌دار برای شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار داشت: این خوشه اکنون در مرحله پیاده‌سازی است تا یکی از اصلی‌ترین اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای خوشه‌های صنعتی که ایجاد و یا تقویت شبکه‌های مورد نیاز در خوشه است، اجرایی شود.

سلیمانی تاکید کرد: عدم وجود مراکزی برای ارائه خدمات طراحی به عنوان یکی از عوامل اصلی در حلقه مفقوده رقابت‌پذیری زنجیره ارزش جواهرات شناسایی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و پیگیری‌های عامل توسعه مراکز طراحی تکنولوژی و آموزشی در خوشه جواهرات راه‌اندازی شد.

سلیمانی عنوان کرد: در حال حاضر پنج مرکز در کنار طراحی به ساخت جواهرات قیمتی می‌پردازند و نکته حائز اهمیت این‌که برخلاف برخی صنایع با ورود تکنولوژی به آن ما شاهد افزایش اشتغال در این رشته هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون جواهرات ساخته شده به کشورهای تایلند، کانادا، فرانسه، انگلیس و هند صادر شده است که نشان از توانایی و قدرت این مرکز در برابر محصولات خارجی دارد.

انتهای پیام/2202/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول