اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اخبار سیاسی سودان/

عمر البشیر: حذف یارانه برای ممانعت از فروپاشی اقتصاد سودان انجام شد

رئیس‌جمهور سودان حذف یارانه سوخت را موجب کاهش تورم و ممانعت از فروپاشی اقتصاد کشورش خواند و در همین حال قربانیان اعتراضات سودان را شهید توصیف کرد.

عمر البشیر: حذف یارانه برای ممانعت از فروپاشی اقتصاد سودان انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عمر البشیر، رئیس جمهور سودان اتهامات برخی که دولت این کشور را مسئول قربانی گرفتن اعتراضات اخیر در استان خارطوم می داند قاطعانه رد کرد.

البشیر در اظهاراتی خبری گفت: کسانی که به دنبال فرصت برای هم زدن ثبات سودان هستند می خواهند از اعتراضات اخیر برای کشتار، غارت و تخریب در این کشور استفاده کنند و این اقدامات را نمایش اعتراض به تصمیم های دولت می خوانند.

رئیس جمهور سودان قربانیان تظاهرات این کشور را شهدا توصیف کرد و گفت:تصمیم به برداشتن یارانه سوخت برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد این کشور  در پی افزایش تورم در کشور صورت گرفته است.

خارطوم: اعتراضات برای بی ثباتی و مقابله با پیشرفت های سودان است

علی عثمان طه معاون اول رئیس جمهور سودان، اعتراضات به حذف یارانه سوخت که با تخریب و غارت اموال عمومی و خصوصی همراه شده با تلاش ها برای شکوفایی و توسعه کشور و حرکت رو به جلو در تناقض است.

طه تاکید کرد: دولت خارطوم طی روزهای آتی تدابیر اقتصادی برای بهبود اقتصاد و افزایش ارزش پول ملی و ثبات قیمت ارز انجام خواهد داد.

وی افزود: اقدامات اقتصادی اخیر با هدف افزایش تولید و بهبود سطح خدمات رسانی به شهروندان صورت گرفته است.

تحصن ضددولتی صدها تن از هواداران الصادق المهدی

از سوی دیگر صدها تن از هواداران الصادق المهدی، رهبر حزب معارض و ملی گرای الامه در مقر این حزب در  در شهر ام درمان غرب خارطوم تحصن باز کردند.

الهمدی طی نطقی در این تحصن از شرکت کنندگان خواست شعار ملت خواهان سرنگونی نظام است سر دهند.

وی گفت: ما می خواهیم درباره نظام جدیدی به توافق برسیم که اشتباه کشورهای بهار عربی نیز تکرار نشود که مردمش نفهمیدند چکار کردند.

المهدی آخرین نخست وزیر منتخب سودان که دولت وی در سال 1989 با کودتای عمر البشیر سرنگون شد در بیانیه ای از هواداران خود خواست در اعتراض به اوضاع کشور تحصن مسالمت آمیز برپا کنند.

فعالان سودانی نیز از شهروندان این کشور خواسته اند امروز چهارشنبه در سه میدان پایتخت برای براندازی دولت عمر البشیر تحصن کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول