اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مؤسسه سیره شهدای قم:

مقابله با دشمنان در جنگ نرم با فرهنگ دفاع مقدس امکان‏‌پذیر است

عضو مؤسسه سیره شهدای قم گفت: مقابله با دشمنان در جنگ نرم با فرهنگ دفاع مقدس امکان‏‌پذیر است.

مقابله با دشمنان در جنگ نرم با فرهنگ دفاع مقدس امکان‏‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام حسین دانش امشب در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرک شهید رجایی شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهرستان در مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: اگرچه شهدا عزیز و گرامی هستند، اما زنده و عزیز نگه داشتن آن‎ها کافی نیست؛ بلکه باید هدف آن‎ها که زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی است را تحقق بخشیم.

وی افزود: زنده نگه‎ داشتن و به سخن شهیدان جامه عمل پوشاندن بسیار مهم‎تر و ارزشمندتر از برگزاری یادواره‌های بی‎هدف و بدون توجه است.

عضو مؤسسه سیره شهدای قم با اشاره به سنگ‌ نوشته مزار یکی از شهدای شاهرود، بیان کرد: بر مزار این شهید نوشته شده است «اگر به اینکه مردم بگویند که ما چگونه زیسته‎ایم و چگونه جنگیدیم و چگونه شهید شدیم؛ اکتفا کنید ما از شما نزد خدا شکایت می‌کنیم».

وی تصریح کرد: این شهید ادامه می‌دهد «شما باید بگویید که ما برای چه آرمانی جنگیدیم و شهید شدیم».

دانش خاطرنشان کرد: شهیدان علاوه بر اینکه اهل ایمان بودند و عمل صالح انجام دادند، بالاتر از آن اهل جانبازی و مبارزه با اهل کفر بودند و در عمل این را نشان دادند.

عضو مؤسسه سیره شهدای قم با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس و اهداف آن، گفت: باید تلاش کنیم تا سیره و فرهنگ شهدا را در جامعه ترویج و گسترش دهیم و بدانیم که شهدا با این کارها از ما خشنود خواهند بود.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا در برهه کنونی که دشمنان با جنگ نرم به میدان مبارزه با ما برخاسته‌اند، ما نیز با همان فرهنگی که آن‎ها بدان حمله می‌کنند، جوابشان ‎را بدهیم.

دانش تصریح کرد: جوان امروز ما تشنه حقیقت و آگاهی است و باید تلاش کنیم تا او را از سرچشمه ناب الهی و از فرهنگ اسلام و ایثارگری شهدا سیراب کنیم.

در این یادواره، مداح اهل بیت، محمدرضا اسلامی به مدیحه‌سرایی در وصف شهدا پرداخت و پدر شهید عرب‎اسدی، اشعاری را در وصف شهید و شهادت قرائت کرد.

لازم به ذکر است؛ در حاشیه این یادواره نمایشگاهی از تصاویر و زندگی‎نامه شهدای پایگاه شهید رجایی شاهرود به نمایش درآمده بود.

انتهای پیام/2249/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول