اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

دشمنان به دنبال انحراف راه انقلابند/ هوشیاری دوران دفاع مقدس حفظ شود

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: دشمنان می‌خواهند ما را از مسیر حرکت خود به سمت قله‌های پیشرفت و ترقی منحرف کنند ولی باید مانند دوران دفاع مقدس هوشیارانه عمل کنیم.

دشمنان به دنبال انحراف راه انقلابند/ هوشیاری دوران دفاع مقدس حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباس مطهری امشب در سخنانی در گردهمایی دانش‎آموزان بسیجی که با حضور 150 نفر به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه دشمن در جنگ سخت ناموفق بود، افزود: دشمن در جنگ سخت به مرزهای میهن ما حمله کرد و امروز به افکار و ذهن‌های دانش‌آموزان حمله کرده است.

وی در ادامه با اشاره به عملیات والفجر هشت در سال 64 و تحلیل این عملیات اظهار کرد: در عملیات والفجر 8، دشمن را با مسائل مختلف نظامی دچار اشتباه و فریب کردیم تا بتوانیم عملیاتی را که پی‌ریزی کرده‌ بودیم به سرانجام برسانیم.

مطهری تصریح کرد: در کنار جاده آبادان، جاده دیگری ساختیم که دشمن گمان می‌کرد می‌خواهیم جاده را دوبانده کنیم؛ اما هدف، استقرار توپ‎خانه ارتش و پشتیبانی آتش رزمندگان مقابل پاتک‌های دشمنان بود.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: در آن دوران، 12 سامانه پرتاب موشک هاگ داشتیم که هشت سامانه را به منطقه اروند آوردند و مشکل این بود که وقتی این سامانه‌ها روشن می‌شد، رادار دشمن آن‎ها را شناسایی می‏کرد و بلافاصله هواپیماها برای بمباران می‌آمدند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان برای فریب دشمن تعداد زیادی از این سامانه‎ها را بدون موشک طراحی کردند تا دشمن فریب بخورد و هواپیماهای او را هدف قرار دهیم و سامانه‌های اصلی شناسایی نشوند.

مطهری با اشاره به آموزش غواصی‌های مخفی در حور خاکریزهای ایذایی اظهار کرد: قبل از عملیات با کمک امام جمعه فقید آبادان، این شهر را تخلیه کردیم و خالی از سکنه شد تا مشکلی برای انجام عملیات نداشته باشیم.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه همه عملیات‌ ما دارای دو محور بود، افزود: در عملیات والفجر 8 سه محور را طراحی کرده بودیم؛ یک محور فریب که از منطقه ام‌الرصاص و جزیره بوارین بود؛ دوم منطقه نهر خین بین خرمشهر و شلمچه و سوم منطقه اروندکنار و فاو بود.

مطهری تصریح کرد: دشمن خیال می‌کرد عملیات فریب از جزیره بوارین خواهد بود و اصل عملیات از نهر خین انجام می‌شود؛ به همین دلیل، تمرکز نیروهایش در این دو منطقه بود.

وی افزود: فرماندهان ارشد فقط از منطقه عملیات مطلع بودند و حتی فرماندهان تیپ‌ها هم نمی‌دانستند منطقه عملیاتی کجاست و این‎ها همه از دلایل موفقیت ما در این عملیات بود.

مطهری تأکید کرد: در این عملیات به خوبی هوش و استعداد ایرانی را به ظهور رساندیم و نشان دادیم که ایرانی با تکیه به قدرت ایمان و با خودباوری می‌تواند هر کاری که بخواهد در سخت‌ترین شرایط انجام دهد.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز باید قدردان رشادت‌های رزمندگان باشند، افزود: همه این فداکاری‌ها برای حفظ انقلاب و اسلام بود و امروز شما نیز همین وظیفه را دارید تا برابر دشمنان ایستادگی کرده و مقاوم باشید.

مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند ما را از راهی که در پیش داریم، منحرف کنند و باید با قدرت ایمان و توکل دشمنان را در مسیرشان مانند دوران دفاع مقدس منحرف کنیم.

انتهای پیام/2249/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول