اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی بویراحمد:

60 درصد راه‌های روستایی بویراحمد آسفالته نیست

رئیس راه و شهرسازی بویراحمد گفت: 60 درصد راه‌های روستایی این شهرستان آسفالته نیست.

60 درصد راه‌های روستایی بویراحمد آسفالته نیست

سپهدار آسابه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به میزان اعتبارات مصوب شده به حوزه راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: میزان اعتبارات از تملک دارایی حدود 6 میلیارد و 605 میلیون تومان بوده که تاکنون تخصیصی ابلاغ نشده است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد در ادامه اولویت کاری اداره‌کل را پروژه‌های نیمه تمام  روستاهای بالای 50 خانوار عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با جذب اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم تا جامعه روستایی از لحاظ راه ارتباطی مشکلی نداشته باشند.

آسابه در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه میزان بهره‌مندی روستائیان از راه آسفالته چند درصد است، خاطرنشان کرد: نزدیک به 60 درصد از راه‌های روستایی تحت پوشش شهرستان بویراحمد فاقد جاده آسفالته است که باید مسئولان ارشد استانی براساس اولویت کاری اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به این موضوع همت کنند.

این مسئول، راه‌سازی طول راه‌های تحت پوشش روستایی بویراحمد را یک‌هزار 263 کیلومتر عنوان کرد و بیان داشت: نزدیک به 500 کیلومتر از این میزان راه روستایی آسفالت شده که بقیه آن نیز به صورت شوسه خاکی است.

مدیر راه و شهرسازی بویراحمد در ادامه ابراز کرد: عمده مشکلات در خصوص آسفالته نبودن راه‌های روستایی عدم اعتبارات مورد نیاز است که در سال گذشته و جاری به صورت جدی با کمبود اعتبارات مواجه بوده و هستیم.

آسابه با بیان اینکه نزدیک به هزار و 263 کیلومتر راه روستایی در بویراحمد وجود دارد که تنها 500 کیلومتر آن آسفالت شده، متذکر شد: امیدواریم از محل اعتبارات ملی روستاهای هدف بالای 50 خانوار راه آسفالته آنها ساماندهی و به اتمام برسد.

وی ادامه داد: برنامه کاری در خصوص آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت از سیاست کار دولت خصوصاً وزارت راه و شهرسازی است که در صورت تأمین اعتبار و تخصیص آن امیدواریم تا پایان سال 95 لیست آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار به اتمام برسد.

این مسئول راهسازی در بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان، هزینه ساخت راه‌های اصلی، فرعی، بزرگراه‌ها و راه روستایی بسیار بالا بوده و به همین دلیل اعتبارات در نظر گرفته شده جوابگوی نیست.

این مسئول یادآور شد: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان بویراحمد و بالا رفتن هزینه برای توسعه راه‌های روستایی می‌طلبد مسئولان ارشد و متولیان امر توجه ویژه‌ای نسبت به اعتبارات شهرستان داشته باشند و از محل اعتبارات ملی کمک گرفته شود.

آسابه در خصوص وجود مشکل راه ارتباطی روستای دلی‌بجک چیتاب، اذعان کرد: با وجود اینکه جاده ارتباطی این روستا مناسب نبوده و اهالی منطقه همچنان از این موضوع گلایه‌مند هستند در صورت تأمین اعتبار نسبت به پروژه این روستا اقدام می‌شود.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول