اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

سالمندان بام ایران؛ چشم انتظار مهربانی

سالمندان بام ایران امروز چشم انتظار مهربانی هستند؛ نگاهشان به درهایی است که گشوده شوند و عزیزانشان را بار دیگر ببینند.

سالمندان بام ایران؛ چشم انتظار مهربانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز به مناسبت روز سالمند، معاونان بهزیستی شهرستان دماوند از دو مرکز توانبخشی و نگهداری از سالمندان شهرستان دماوند بازدید کردند؛ مراسم ویژه این روز در مرکز توانبخشی شیرین در شهر رودهن برگزار شد.

در این مراسم، تعدادی از خانواده‏ها در کنار سالمندان خود حضور داشتند و خبرنگاران نیز پای صحبت سالمندان و خانواده‏های آنان نشستند.

خواهر یکی از افراد پذیرفته شده در این مرکز که هنوز به سن پذیرش هم نرسیده و کمتر از 60 سال سن دارد، به خبرنگار فارس گفت: اگر قرص و داروی خواهرم کمی دیر یا زود شود، از خانه بیرون می‏رود و معلوم نیست چه اتفاقی برایش می‏افتد و به همین دلیل و برای نگهداری شبانه‏روزی، او را به این مرکز آوردیم.

خانم مسن دیگری که گویا تازه به این مرکز آورده شده، از فرزندان خود گله‏مند است و با اشک حلقه‏زده در گوشه چشمش می‏گوید: مرا اشتباهی اینجا آورده‏اند.

وی که از خدمات مرکز راضی است، ادامه می‏دهد: من خودم خانه و زندگی و کارگر داشتم و نمی‏دانم چه شد که از اینجا سردرآوردم.

مادر و دختر دیگری در کنار سالمند خود نشسته بودند و به او میوه و شیرینی می‏دادند؛ دختر که حدود 25 سال سن داشت، گفت: پدرم بعد از سکته مغزی، کنترل ادرار و برخی از اعضای بدن خود را ندارد و برای همین او را به این مرکز آوردیم تا از او بهتر نگهداری کنند.

خانم دیگری که خود تقریباً حدود 50 سال داشت، دست مادر 85 ساله خود را گرفته بود، می‏بوسید و می‏بویید و می‏گفت: آلزایمر دارد؛ چه کنم چاره‏ای ندارم؛ اگر از خانه بیرون برود و پیدایش نکنم چه؟!

مادر پیر دیگری با عینک ته استکانی و چهره نمکین خود شعر می‏خواند و از طرز حرف زدنش می‏شد فهمید که اهل مطالعه و تحصیل‌کرده است، می‏گفت: همسر خدا بیامزرم با شاعران معروف معاصر دمخور بوده است.

مرکز توانبخشی شیرین در شهر رودهن یک مرکز خصوصی است که 22 سالمند از 50 تا 100 سال را نگهداری می‏کند.

انتهای پیام/2568/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول