اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر اعلام کرد

آغاز کشت پاییزه گندم و جو در 5600 هکتار از مزارع کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به آغاز سومین فصل سال گفت: پیش‌بینی می‌شود کشت پاییزه گندم و جو در سطح پنج هزار و 600 هکتار مزارع کشاورزی کاشمر انجام شود.

آغاز کشت پاییزه گندم و جو در 5600 هکتار از مزارع کاشمر

محمد صوابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با اشاره به پیش‌بینی کشت سه هزار هکتار گندم در مزارع کاشمر اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود اواخر خردادماه سال آینده و همزمان با فصل برداشت از هر هکتار 2 هزار و 800 کیلوگرم گندم برداشت شود.

وی با بیان این‌که در کشت پاییزه جو نیز پیش‌بینی می‌شود که 2 هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت جو قرار گیرد، ادامه داد: متوسط برداشت جو از هر هکتار 2 هزار و 500 کیلو پیش‌بینی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت افزایش راندمان و بهره‌گیری از کشت اصولی خاطرنشان کرد: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور راهنمایی کشاورزان در خصوص کشت اصولی و افزایش راندمان تولید، جلسات ستاد کشت پاییزه و تهیه نهاده‌های مورد نیاز از جمله بذور اصلاح شده و کود شیمیایی و کلاس‌های آموزشی و ترویجی در سطح روستاها برگزار کرده است.

وی با بیان این‌که برابر اعلام دولت، قیمت خرید تضمینی محصول گندم در سال آینده برای هر کیلو 10 هزار و 500 ریال پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با افزایش قیمت خرید تضمینی، استقبال کشاورزان برای کشت محصول گندم افزایش یابد.

صوابی با تاکید بر این‌که کود شیمیایی مورد نیاز تهیه و به‌زودی تحویل پیمانکاران می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 150 تن بذر اصلاح شده گندم و جو آماده تحویل به متقاضیان است.

انتهای پیام/2202/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول